בית הנשיא, הבוקר
בית הנשיא, הבוקרצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל הבוקר (רביעי) אות ''קידום שילוב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה ובחברה" מצוות "סיכוי שווה", במפגש שהתקיים בבית הנשיא.

"סיכוי שווה" היא קהילה וירטואלית העוסקת במתן הזדמנויות לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה ובחברה.

בפתח הפגישה, ברך הנשיא את המשתתפים והדגיש את הערכים החשובים לחברה בריאה בה כל אדם זכאי ליחס ומעמד שווה.

"כשאני פוגש אתכם ושומע על מקומות התעסוקה בהם אתם משתלבים, אני רואה כמה הסיכוי הוא באמת שווה ואני יודע שהשילוב האמיתי שלכם הוא שהופך את החברה שלנו לחברה שאפשר להתפאר בה כאזרחים", אמר ריבלין.

לדבריו, ''אין ספק שיש עוד מקום רחב לפעולה, אני סבור שאנחנו לא עושים מספיק. יש הרבה מקומות תעסוקה שאומנם מודעים לכך שיש פה משאב אדיר שצריך לתת לו הזדמנות אך לא כולם מעניקים לכך את הפנאי הדרוש לעיסוק בשילוב החשוב הזה. אני יודע שמנהליו של כל מקום בו השתלבו בעלי מוגבלויות לא מבינים היום כיצד לא פעלו לשם כך קודם".

במפגש נשא דברים גם מייסד "סיכוי שווה", אורן הלמן. ״אנחנו רוצים לחזק אותך בימים אלו. אנו עוסקים בהכלת השונה בין אם הוא בעל מוגבלות, ממגזר אחר או בעל נטייה מינית אחרת, אנחנו מכבדים אותו ומתייחסים אליו כשווה. הנשיא עסק בשילוב בעלי מוגבלויות גם כיו״ר הכנסת ואנו יודעים כי יש לנו שותף אמיתי", אמר.

הנשיא נענה לבקשתו של הלמן להעניק תמיכה למועצה לצורך סיוע בכל פעילות אפקטיבית בעלת אג'נדה ברורה ודרך ביצוע ישימה ומקדמת.

במהלך המפגש הציגו חברי הצוות את עצמם בפני הנשיא וסיפרו לו על המוגבלויות שלהם, בהן שיתוק מוחין ואוטיזם. החברים סיפרו לנשיא על השתלבותם בחברות השונות, כמו חברת החשמל וחברות סייבר.

הנשיא סיכם את המפגש בהתרגשות: "אין לי ספק שאין עובדים מסורים כמותכם, ואני שמח כל כך על הזכות לפגוש אתכם ולחזק אתכם בדרך האמיצה והמאותגרת שפגשתם. אתם ההוכחה שכולנו שווים, אם רק נותנים לנו את ההזדמנות".