הרב ישראל לאו

רבה של תל אביב יפו, ​הרב ישראל מאיר לאו, תקף הערב (חמישי) בחריפות את הקמת רשת בתי הדין "גיור כהלכה" בראשות הרב נחום אליעזר רבינוביץ'.

בכנס היסוד של ארגון הרבנים "בנועם" שאל הרב לאו "אנחנו לא פוסקים כבית הלל?", וקרא שלא לפלג את מוסד הרבנות.

"מי יושב בבתי הדין? אנשים של בית שמאי? חייבים לשמור על הבסיס והגחלת. אנחנו פונים בקריאה לא להתגודד אגודות אגודות אלא להאהיב שם שמיים על הבריות", הוסיף הרב לאו, לשעבר הרב הראשי לישראל.

הרב דוד לאו

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, תקף גם הוא את בתי הדין החדשים. "בתקופה האחרונה הרבנות הראשית תחת מתקפה ארגונית, תקשורתית וציבורית. מאז מעמד הר סיני רבני ישראל עמדו תחת מתקפה.

"אנחנו במשמרת שלנו נעשה הכל כדי לקדש שם שמיים ולהנגיש את היהדות לעם ישראל", הדגיש הרב לאו. "לא נוותר על תורת ישראל, על ההלכה המסורה לנו. תורת ישראל לא תהיה מוחלפת".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף תקף גם הוא בחריפות את רשת בתי הדין "גיור כהלכה" ואמר כי "את ההלכה לא קובעים בדיזנגוף אלא בבית המדרש. אם אפשר להתיר משהו אז מתירים, לא כל דבר זה כוחה דהיתרא ובית הלל. לא הכל פרוץ והכל 'מותרים לכם'. רוצים שנכשיר בשר חזיר... אי אפשר להכשיר בשר חזיר. חזיר הוא חזיר.

"חבל שכמה אחדים מתוך נגיעות אישיות מוצאים את דיבת הרבנות", תקף הרב יוסף. "אני רואה פה רבנים מכל החוגים שרוצים להיות מאוחדים ולהסביר לציבור מה זה בית הלל ומתי אפשר להשתמש בכוחה דהיתרא".

הרב יוסףערוץ 7

כ-600 רבנים, רובם חרדים, השתתפו בכנס היסוד של ארגון "בנועם" בהיכל שלמה בירושלים. מטרת הארגון הינה לחזק את הרבנות הראשית ולהעניק שירותי דת בהכוונת הרבנים הראשיים לישראל. 

שר הדתות דוד אזולאי הביע תקווה שהארגון החדש יטביע את חותמו בחברה הישראלית."אני מצהיר ומתחייב שאני אעשה כל שביכולתי לרומם ולפעול לחיזוק מעמד הרבנים והרבנות בישראל. אתם כיפת הברזל הרוחנית של עם ישראל ומדינת ישראל.

"בדיוני התקציב לצערי הרב כל מה שמשרד האוצר רצה זה לקצץ בתקציב הזהות היהודית... נלחמנו על זה ונמשיך להילחם על זה", הבהיר אזולאי.