אנחנו מגנט מחקרי לעולם. דנון
אנחנו מגנט מחקרי לעולם. דנוןצילום: מרק ישראל סלם. פלאש 90

השמאל הישראלי כצפוי מגיב בתקיפות מול מינויו של השר דני דנון לשגריר ישראל באו"ם. הסטטוסים והטוויטרים רוטטים ומצפצפים בשעות האחרונות. הנה כמה מהתגובות.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "נתניהו מפקיר את מדינת ישראל בקרב המדיני הקשה בזירה הבינלאומית, ומעדיף את האינטרס האישי שלו במרכז הליכוד על פני האינטרסים הביטחוניים של ישראל".

יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג כתב כי ​מינוי דנון הוא ציני רווי פוליטיקה קטנה, כלשונו. "ביבי בודאי מאמין שנאומיו ועמדותיו של דני (בידוד בינלאומי) דנון יסייעו לנו בזירת יחסי החוץ הרגישה ביותר".

יו"ר מרצ זהבה גלאון 'מברכת' את דנון ואת המינוי, "טוב שרה"מ החליט להסיר את המסכות. אין בחירה מתאימה מדנון, שמתנגד לפתרון שתי המדינות, תומך בסיפוח הגדה ומנצל כל הזדמנות כדי להסית וללבות שנאה".

חבר הכנסת מיקי רוזנטל מזלזל בדנון וכותב "בסיוע כוחות-העל שצבר בחלל דני דנון יצליח לשנות את יחסו של האו״ם למדיניות ישראל. נתניהו עושה ללעג את המינויים בשירות הציבורי".

העיתונאי הוותיק דן מרגלית כתב "​אם דני דנון נותר נאמן לדעותיו - מינויו לשגריר באו״ם גובל בהפקרות מצידו של ביבי".

איש התקשורת משה דבי מביע אופטימיות, "​דני דנון איננו בחירה טבעית לשגריר באו״ם אבל אין לי ספק שהוא יכול להצליח. מה שרואים מכאן לא רואים מהמושב בעצרת האו״ם".

העיתונאי נדב אייל מערוץ 10 כתב "דני דנון וגשר מעריב. יש ימים ואף שבועות להישאר מחוץ לטוויטר".

הכתב לענייני ערבים של קול ישראל גל ברגר דווקא מפרגן על המינוי ומשגר מסר לחבריו, "אני מאחל לדני דנון שיגרום לרבים בשדה הטוויטר לאכול את הכובע. מדינת ישראל תצא נשכרת. אינשאללה. מאשי. מעליש. בוכרה. מוראפקו מעכ. פי איג'תימע".

נחתום עם איש השמאל הקיצוני יריב אופנהיימר "דני דנון כבר מתאמן: לשטח את עזה, אין עם פלסטיני, עונש מוות למחבלים, ארץ ישראל לעם ישראל. מעניין איך זה ישמע באנגלית".