"זנדברג מנסה להחדיר סמים לבני הנוער"

עימות חריף פרץ בצהריים (ראשון) בין חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) לבין יו"ר הרשות למלחמה בסמים, צבי הנדל. 

זנדברג עומדת בראש הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלוכוהול שדנה בתכנית לסגור את הרשות למלחמה בסמים.

לכל אורך הדיון התנהלה זנדברג "באופן קרבי" התעמתה עם משתתפים בוועדה ואף בשלב מסויים ביקשה לנצל את סמכותה ולהוציא את כל מי שמחא כפיים אל מחוץ לאולם הדיונים. בתגובה השיב לה הנדל כי הוא מציע כי כל מי שמחא כפיים דווקא ישאר בוועדה והיא דחתה את ההצעה.

בשלב מסויים ביקשה זנדברג לברר מה משכורתו של מנכ"ל הרשות אך הנדל השיב לה כי אין בידו פרטים מאחר שהמנכ"ל שוהה בחופשה - היא מצידה החלה בעימות ישיר עם הנדל שהשיב לה, "אם את חושבת שמי שנלחם בעד לגיליזציה לסמים יכול להיות יו"ר הועדה שתלחם בסמים אז יש לך טעות". 

זנדברג השיבה לו "נבחרתי לועדה זו ואני חושבת שאתה רוצה להטיל דופי בשיקולי הכנסת". הנדל חיקה את דבריה והיא בתגובה ביקשה ממנו לעזוב את הדיון, "בחיים לא ראיתי מוזמן שמזלזל בצורה כזו ביו"ר הועדה בצורה שוביניסטית מבזה".

הנדל השיב לה "לא ראיתי יו"ר ועדה שמתנהגת כמוך". זנדברג השיבה "לעג לחברת כנסת ויושבת ראש ועדה לא יעבור בכנסת. הכבוד שלי זה הכבוד של הציבור".

לערוץ 7 מסר הנדל "מדובר בהתנהלות משונה מאוד מצידה של יושבת ראש הוועדה למאבק בנגעי הסמים שמנסה דווקא להחדיר סמים לנוער. זו השקפתה ומטרתה וכל ההתנהלות שלה בהתאם". 

בעבר דווח כי זנדברג (מרצ) מנצלת את מעמדה בוועדה כדי לקדם בה לגליזיציה של סמים קלים. היא גם הודתה בראיון לכלי התקשורת כי היא מעשנת מריחואנה.

הוועדה המשיכה גם לאחר יציאתו של הנדל

במהלך הדיון הארוך הביעו מרבית משרדי הממשלה תמיכה ברשות ובהמשך קיומה. כך למשל ח״כ דוד ביטן יו״ר ועדת הכנסת שאמר "לא רק שלא השתכנעתי שצריך לפרק את הרשות, השתכנעתי שצריך לחזק אותה ולהכפיף אליה את עיר ללא אלימות ומציל״ה. בכל מקרה אני לא אתן להעביר את פירוק הרשות במסגרת חוק ההסדרים. גם אם יש בעיות ברשות, הרשות צריכה להמשיך ולהתקיים, אני מודיע שכמי שאחראי על ההחלטה לאן להעביר את הדיון, לא אסכים להעביר את ההחלטה על פירוק הרשות לדיון במסגרת חוק ההסדרים".

ח״כ עבדאללה אבו מערוף אמר לנוכחים "אסור לשפוך את התינוק עם המים. צריך לשפר לא להרוס. צריך לבדוק איך הרשות תמשיך לפעול בכדי להציל אנשים. אסור להעביר את הנושא במסגרת חוק ההסדרים". 

עומרי פריש, מנהל כפר איזון, אמר בדיון כי לסגור את הרשות תהיה בכיה לדורות, כלשונו. "הרשות היא זאת שמרכזת את התיאום בין משרדי הממשלה, מעלה רעיונות מקדמת נושאים. כשאתה שם את הכל במשרד לביטחון פנים, לא יעזור כלום, הפוקוס יהיה על אכיפה ועל טיפול באלימות. אני יודע בתחום שלי של תרמילאיםמה הרשות עשתה. צריך לקחת את עיר ללא אלימות ומציל״ה ולהכפיף אותם לפרויקט קהילה של הרשות, זה ייצור שיפור. יש ביקורת על הרשות, זה לא קשור לזה שצריך לסגור אותה".