מוכן לדבר. רביבי
מוכן לדבר. רביבימועצת אפרת

עו"ד עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, דוחה את קריאתו של חבר הכנסת בהווה וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר שאמר הבוקר כי חלק מהפתרון למיגור הטרור הוא הפרדת כבישים ביהודה ושומרון.

דיכטר הציע בראיון לרדיו "גלי ישראל", כי חלק מהכבישים ברחבי יו"ש ישמשו יהודים וחלקם ישמשו ערבים.

"בשטחי יהודה ושומרון חיים מיליוני בני אדם, כאשר רוב רובם של אותם אנשים חיים בדו קיום ואינם מעוניינים ללכת בדרך הטרור", טוען רביבי.

לדבריו, "הצעת דיכטר לכבישים נפרדים כמו גם הרצון להקמת גדר הפרדה, מעבר לכשל המוסרי שבהם, משמעותם ענישת הרוב שאינו עוסק בטרור".

"אני מתנגד ליצירת חיץ בין החיים המשותפים ליהודים וערבים בשטחי יהודה ושומרון. את הטרור יש למגר בדרכים אחרות ומועילות יותר שלא יזיקו לחפים מפשע", מוסיף רביבי.

נזכיר כי בראיון הבוקר טען דיכטר כי המטרה הסופית היא הפרדה. "מדובר בנקודה משמעותית מדינית לא רק מבצעית. בסופו של דבר אנחנו חייבים להוביל להיפרדות. הם שם ואנחנו כאן. אתה רוצה להגיע משם אלינו? תעבור במחסום, תיבדק, יראו בוודאות שאתה לא נושא כלי. אם אתה ברשימות הבדוקאים לא תוכל להיכנס. המדיניות של הפיכת צירים דואליים, כאילו שמדובר במדינה אחת, שאתה נוסע עם הרכב שלך לשכם וחוצה לתוך ישראל זו מציאות בעייתית מאד".

"הפתרון לבעיה הוא בידוד או ניתוק האיזורים. אתה לא יכול להגיע עם רכב ישראלי לישוב פלשתיני ולא עם רכב פלשתיני לישוב ישראלי. אני מקווה שבעניין הזה לא ילכו שם לשום הקלות. להגדיר את כביש 443 ככביש מרקם חיים משותף, יש לזה מחיר", הוסיף דיכטר.