פיגוע הדקירה בצומת תפוח

ד', לוחם משמר הגבול שחיסל את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה היום (שני) בצומת תפוח, משחזר את שאירע.

המחבל הגיע למחסום תפוח בו מוצבים לוחמי משמר הגבול דרך קבע, פנה אל הלוחמים וטען כי אינו חש בטוב. הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב שלף סכין וניסה לדקור את אחד מהם.

לוחם נפצע באורח קל וד' שהיה עמו בצוות הצליח להדוף את המחבל. ד' התעשת, דרך את נשקו וביצע ירי מדויק לעבר המחבל. אל ד' הצטרף חייל צה"ל נוסף ששהה בטרמפיאדה הסמוכה וביחד חיסלו את המחבל.

"היינו מוכנים וערוכים, זו בדיוק הסיבה שהאירוע הסתיים כך, מדובר באירוע של מספר שניות כך שערנות ומוכנות מבצעית הם המענה היחיד שאיתו ניתן להתמודד מול האירועים הללו. מדובר בפציעה שטחית, אקבל טיפול קצר ואחזור לפעילות״, אמר ד'.

רק בשבת האחרונה, באותו המחסום, הגיח מחבל לצוות לוחמים שביצע בידוק שגרתי על הציר ולפתע שלף סכין והחל לדקור את אחד הלוחמים בגב. הלוחם שעמד בסמוך אליו פתח לעבר המחבל באש וחיסל אותו.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שיבח את הלוחמים על מענה מבצעי מהיר בפיגוע, "כמעט ארבעים ושמונה שעות חלפו מפיגוע הדקירה הראשון בו נטרלו לוחמי משמר הגבול מחבל שניסה לדקור אותם מספר ק"מ מכאן בצומת הבתות. 

"פעם אחר פעם מוכיחים הלוחמים את מקצועיותם, ערנותם ונחישותם, תוך שניות ספורות הלוחמים טיפלו באירוע ונטרלו את המחבל. הגעתי לכאן בכדי להגיד ללוחמים שהם פעלו בדיוק כפי שמצופה מלוחם במשמר הגבול, במענה מבצעי מהיר ונחוש".