אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר הכלכלה אריה דרעי, יו"ר מפלגת ש"ס, נשמע נחרץ בכל הנוגע לאפלייה בסמינרים החרדיים ומבהיר כי לא יהסס לפעול לסגירת מוסדות מפלים.

בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול חי" אמר דרעי כי "מדובר פה בדיני נפשות, מדובר בעוול, אין לי מילים להגיד. כל שנה אנחנו נאלצים להתמודד עם הבעיה. תארו לכם שיש בנות, הרבה מאד בנות עם המשפחות שלהן, שחודשים, קרוב לשנה, בייסורים עד הרגע האחרון.

"אין ספק שהתקדמנו התקדמות גדולה מאד מאז פרשת עמנואל. בשנה שעברה, ברוך ה', בירושלים, ששם הייתה בעיה של מאות בנות, אפשר לזקוף את זה לזכותו של נציגנו הרב צביקה כהן (חבר מועצת העיר מש"ס)''.

לדבריו בירושלים כמעט כל הבנות שובצו בסמינרים. ''לצערי הרב סמינר אחד החליט השנה לצמצם את הכיתות מהשנה שעברה והוריד באחוזים ניכרים את התפוצה של הכיתות וזה דבר מבורך אבל כשאין פתרון אחר המשמעות של זה זה להשאיר 50 בנות, שחלקן ספרדיות אבל גם אשכנזיות".

''הוא יאלץ לקבל אותן בדרך הקשה, דרך משרד החינוך", הבהיר יו"ר ש"ס. ''אם הוא (הסמינר) לא יקבל את זה הוא יאבד את הרישיון של התיכון שלו. אנחנו יודעים שבסוף הרי הוא יכנס ויקבל אותן, חבל שהם עושים את זה בדרך הקשה ולא בדרך הקלה. מי כמונו רוצה שהכיתות יהיו קטנות יותר. אנחנו הורים לילדים, אנחנו לא רוצים שילמדו שם פחות? אבל כשאין פתרון עכשיו והיום יש מצוקה חריפה, אתה לא יכול מנהג שנהגת בו שנים ארוכות, עכשיו להוריד כיתות, להקטין את התפוצה, כדי להשאיר אותן בחוץ".

שר הכלכלה נשאל בראיון האם סמינרים יסגרו אם לא יקבלו בנות, והשיב: "חד משמעית. באלעד אותו דבר ובכל מקום ומקום. אני לא רוצה כל שנה שאנחנו נחזור על זה.

"הבעיה העיקרית השנה הן לא הספרדיות", הסביר דרעי. ''הבעיה העיקרית השנה היא בנות למשפחות שההורים שעובדים. ששומרים על אורח חיים חרדי קלה כחמורה וכל חטאם שהלכו ומתפרנסים בצורה מכובדת. אשכנזים וספרדים. ושם אני לא מוכן בשום אופן שבעולם. איפה שמענו כזה דבר? איפה הייתה הנהגה כזאת?".