הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיויוני קמפינסקי

המתקפה החרדית נגד יוזמת הגיור האלטרנטיבית נמשכת: שר הכלכלה אריה דרעי טען היום (ג') כי שורשי בתי הדין החדשים לגיור נעוצים בחוסר רצון "להפסיד בכבוד", כלשונו, בבחירות לרבנות הראשית, אז נבחרו שני רבנים מהזרם החרדי. 

"צריך להסתכל על הקבוצה הזאת כקבוצה שולית שלא יודעת להפסיד בכבוד", אמר דרעי בראיון לרדיו 'קול חי', "לא הצליחה בעולם הרבנות ולכן החליטה 'אחרי המבול' ו'תמות נפשי עם פלשתים' והחליטה להרוס את הכל. צריך להוקיע אותם ולשים אותם בצד ולהמשיך בעבודה המשותפת ברבנות הראשית".

דרעי תקף במרומז את הרב דוד סתיו והתייחס להשתלחות של הרב עובדיה יוסף זצ"ל נגד הרב סתיו, לפני הבחירות לרבנות הראשית. "כשמרן יצא במילים חריפות ביותר נגד המועמד של הציונות הדתית ואחרים, מרן התבטא בביטויים קשים מאד נגדו ואנשים לא הבינו למה. היום אנשים מבינים איך מרן ראה מרחוק והבין מה הסכנה בכל המגמה הזאת של הרפורמה ו'היהדות החדשה'.

''מישהו מעלה על דעתו שאנחנו לא רוצים (לגייר, ח''ל) בדרכי נעם? מי כמו מרן הסתובב בכל הארץ כדי לקרב את היהודים(...). ללכת ולקחת את ההלכה ולשנות אותה נגד כל גדולי ישראל, נגד ההלכה, נגד שולחן ערוך, כדי למצוא חן, כדי להכפיש את הרבנות..."

לדבריו, מדובר בוויכוח בתוככי הציונות הדתית. "גם רבני הציונות הדתית מבינים שאותה קבוצה שעושה דין לעצמה יוצרת אנרכיה. היא הורסת את המוסד שהם בנו אותו, הרבנות הראשית לישראל. ואני שמח שכל הרבנים של הציונות הדתית, רובם ככולם, אמרו שהם לא מכירים בגיורים הללו ויצאו נגדם".

"מה הם רוצים, ליצור קהילות קהילות? זה סתם יוצר אנרכיה הרי הרבנות פועלת על פי חוק. אז מה יקרה, מחר בבוקר לא ימצא חן בעינייך פסיק דין של שופט אתה תקים בית משפט אלטרנטיבי? זה לא ייתכן כזה דבר".

דרעי הבטיח שהמדינה לא תכיר בגיורי בתי הדין החדשים. ''אנחנו בשלטון ובשביל זה אנחנו בשלטון ואנחנו נדאג, כמו שדאגנו כשהממשלה שינתה את ההחלטה בנושא הגיור והחזרנו את זה חזרה לרבנות הראשית כפי שהיה כל השנים".