הרב אויערבך
הרב אויערבךפלאש 90

הפיצול בציבור הליטאי הופך לרשמי: לקראת שנת הלימודים החדשה מקימים אנשי 'בני תורה' הסרים למרותו של הרב שמואל אוירבך מוסדות לימוד עצמאיים במספר ריכוזים חרדיים בארץ.

בבני ברק הקים פלג 'בני תורה' את תלמוד תורה 'קהילות יעקב' על שם ה'סטייפלר' זצ"ל. על פי דיווחים בשבועיים האחרונים בעיתון הבית של הפלג הירושלמי, 'הפלס', המוסד צבר הרשמה של כ-250 ילדים.

במקומות נוספים ברחבי הארץ מנסים אנשי 'הפלג' להקים מוסדות עצמאיים, לעיתים לא באופן רשמי. במודיעין עילית הוקם סמינר לבנות ביממות האחרונות על ידי משפחות המזוהות עם הרב אוירבך. הסמינר שוכן בקראוונים ב'וואדי קרית ספר' הסמוך לפארק המרכזי בעיר החרדית.

אנשי הפלג הליטאי המרכזי הסר למרותו של הרב שטיינמן אינם רואים בעין יפה את התרחבותו של 'הפלג הירושלמי'. ביממות האחרונות נשלחים נציגיה אל החזית התקשורתית הפנים-חרדית כדי לתקוף את מה שהם מכנים "הרמת ראש נגד גדולי התורה".

במקרה של מודיעין עילית הגדילו לעשות, והקרוואנים שנועדו להכיל את תלמידות הסמינר החדש פונו ממקומם בטענה כי הם מוקמו על קרקע פרטית. אנשי הסמינר מבטיחים להציב קרוואן במיקום חלופי עד פתיחת שנת הלימודים. כך או אחרת, עושה רושם שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה על ידי שני הצדדים.