סתיו שפיר
סתיו שפירניסים לב

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה אתמול (ג') לשר האוצר משה כחלון (כולנו) בקריאה להציל את שנות השירות ולהעלות באופן מיידי את התקציב לפעילות המתנדבים.

במכתבה לשר האוצר כתבה שפיר, "אני פונה אליך בתור בוגרת שנת שירות שהיתה שותפה להקמת גרעין חינוכי לעבודה עם נוער בסיכון בטבריה, לפני 12 שנה.

''כמי שמכירה את פועלם של מתנדבי שנות השירות מקרוב, וכן את הצרכים שלהם ואת המצוקה הכלכלית שבמסגרתה הם פועלים, אני קוראת לך להגדיל את התקציב עוד היום, בטרם נגלה שצעירים רבים מדי מוותרים על חלומם לתרום לחברה הישראלית, כיוון שהם לא יכולים לממן את שנת השירות מכיסם".

עוד כתבה שפיר כי "כיום, מתנדב בשנת שירות מתוקצב בפחות מ-1,000 ₪ לחודש, הווה אומר 30 ₪ ליום. מדובר במתנדבים שגרים הרחק מהבית, דואגים לאוכל לעצמם וכן אינם זכאים למימון מלא של תחבורה ציבורית כמו חיילים, בשעה שעלות הנסיעות שלהם, בעיקר מי מהם שפועלים בערי הפריפריה הסוציאלית והגיאוגרפית, יכולה להגיע למאות שקלים בחודש''.

לדבריה הסכום המוקצה להם ליום אינו קרוב אפילו לכסות את הוצאותיהם. ''מצוקה זו ידועה כבר מספר שנים ועל מנת לטפל בה הוקמה ב-2014 ועדה בין-משרדית שהמליצה באופן חד משמעי להגדיל את תקציב מפעל שנת השירות ל-55 מיליון שקל בשנה, כשבמימון יישאו יחד משרדי החינוך והביטחון. למרות זאת, לשנים 2015-2016 הובטח כעת תקציב העומד על 24 מיליון ₪ בלבד, וגם הוא תלוי בתוספות תקציביות במהלך השנה ולא מעוגן בבסיס התקציב".