פיצוץ עז הלילה (חמישי) בקהיר. לפחות שישה בני אדם נפצעו בפיצוץ שנגרם ככל הנראה ממכונית תופת.

מוקד הפיצוץ, לפי הדיווחים, היה בסמוך לבית משפט ולבניין של מערכת הביטחון המצרית

שעות ספורות קודם לכן אוטובוס שעשה את דרכו מרפיח לקהיר נתקל במארב של חמושים: על פי הדיווחים, ארבעה נוסעים פלסטינים נחטפו על ידי החמושים. מקורות ביטחוניים במצרים סיפרו כי באוטובוס היו 50 בני אדם, ובשלב זה לא ברור מדוע לא נחטפו כל הנוסעים.

דובר משרד הפנים בעזה, איאד אל-בזם, אישר את הדיווח, "בשעה מאוחרת אמש ארבעה נוסעים פלסטינים נחטפו בעת שנסעו באוטובוס שמאובטח על ידי גורמי הביטחון המצרים באזור רפיח המצרית. חמושים עצרו את האוטובוס ולקחו את החטופים למקום לא ידוע.

אנחנו מנהלים מגעים דחופים בדרגים הגבוהים ביותר עם השלטונות במצרים כדי לעמוד על נסיבות המקרה. משרד הפנים בעזה דורש מהצד המצרי לפעול כדי להבטיח את שלומם של החטופים ולהביא לשחרורם"

אתמול דווח בערוץ 2 כי ארצות הברית שוקלת שינוי במשימת הכוח הרב-לאומי, שהוצב בסיני במסגרת הסכם השלום בין ישראל למצרים.

כיום מוצב גדוד אמריקני באזור שארם א-שייח' שבדרום חצי האי, באזור שאינו נתון למתקפות של דאע"ש. עם זאת, האמריקנים ומפקדת הכוח הרב-לאומי שיושבת ברומא הגיעו למסקנה שיש לבחון מחדש את הצבת הכוח.

על פי הדיווח, בין היתר נשקלת האפשרות להוציא את הגדוד של צבא פיג'י, שמוצב בצפון סיני, מכל מוצבי הקבע מכיוון שהם חשופים לתקיפה ומצוידים בנשק קל. במקביל נשקל תגבור החימוש של הגדוד האמריקני בשארם א-שייח'.