המשמר אשתקד
המשמר אשתקדצילום: מועצת בתי העלמין

אלפים צפויים להשתתף הלילה ב"ליל משמר" באוהל השוכן מול ציונו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל שיחל הערב (חמישי) ויסתיים מחר לפנות בוקר באמירת סליחות ותפילת שחרית "כותיקין".

האירוע, שהתקיים לראשונה אשתקד, מתקיים בסמיכות ליום פטירתו של הרב קוק זצ"ל, ובמהלכו ישתתפו האלפים בשיחות ושיעורים בתורתו של הרב.

ה"משמר", שיתקיים השנה ביום חמישי אור ל-ו' באלול, יציין 80 שנה לעלייתו של הרב לגנזי מרומים. השנה, באופן מיוחד, יגיעו לכבד את האירוע, הנערך לזכרו של הרב הראשי הראשון לישראל, גם הרבנים הראשיים הנוכחיים – הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו.

בהמשך הערב יתקיימו שיעורים והרצאות מפי הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן, ראש ישיבת 'מרכז הרב' הרב יעקב שפירא, הרב חגי לונדין, הרב אלי אדלר והרב שמואל אליהו. במהלך הלילה תיערך התוועדות מרכזית עם הרב יהושע שפירא והזמר יצחק מאיר ולאחריה סיור מרתק בעקבות גדולי ירושלים בהנחיית גרשון בר-כוכבא.

את ה"משמר" מארגנת מועצת בתי העלמין בירושלים ביוזמת מנהל המועצה, הרב הלל הורוביץ, שגם ינחה אותו. בסיום ה"משמר", לאחר אמירת סליחות ותפילת ותיקין אל מול מקום בית המקדש בהר הבית, יעלו המשתתפים עם רבנים, שרים, ח"כים ואישי ציבור אל ציונו של הרב קוק זצ"ל.

במועצת בתי העלמין מזכירים כי ה"משמר" נערך על רקע האירועים הקשים בהר הזיתים. "דווקא על רקע שבירת המצבות, ידויי האבנים והשפלת ריבונותו של העם היהודי בארצו יומם וליל, אנו קוראים לכלל עם ישראל להגיע למקום בו טמונים רבים מקדושי עמנו ולחזק אותו על ידי לימוד תורתו של מרן הרב קוק זצ"ל".