ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפנייוני קמפינסקי

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף הבוקר (חמישי) את הכוונה להחיל בעיר אלעד החל מהשנה הבאה את מתווה "בתי הספר האזוריים".

גפני התייחס לנושא בעקבות הסכם הפשרה בין הנהגת העיר אלעד והעותרים שגובש אתמול בבית המשפט בירושלים. 

בין היתר הסכימו הצדדים כי השיבוץ ייערך בפיקוח משרד החינוך וללא אפליה מכל סוג שהוא; כל הנרשמות בסמינרים שלכאורה הפלו תלמידות על רקע עדתי - תשובצנה על פי התאמה פדגוגית ועל פי הנהלים; העירייה תקצה מבנים משלימים לבית הספר בהתאם לנוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה, או בתמורה סמלית, כפי שפורסם בחוזר מנכ"ל.

בנוסף התחייב משרד החינוך להחיל בשנת הלימודים הבאה, תשע"ז, את 'מתווה הסמינר האזורי'. במסגרת המתווה, העיקרון הבסיסי לשילוב תלמידות בסמינרים יהיה על בסיס קרבת הסמינר הרלוונטי למקום מגורי התלמידה.

בראיון לרדיו החרדי 'קול חי' טען כי גפני כי המתווה לא יביא לפתרון האפליה. "איך בתי הספר יפתרו את הבעיות? אני לא אוהב שמטיפים לנו מוסר על אפליה. כשאנחנו אלו שדואגים למוסדות הקירוב בפריפריה, לכסף, להכל".

בהמשך האשים את הפלג החסידי בהתנהלות לא הוגנת. לטענתו, הציבור החסידי מתחנך במוסדות עצמאיים, כל חסידות ומוסדותיה, בעוד שמהציבור הליטאי דורשים לקבל את כולם. "החסידים פתחו בתי ספר משלהם, אבל הבנות שלנו לומדות עם כולן ואותנו מאשימים באפליה", טען.

מנכ״ל עמותת "נוער כהלכה" יואב ללום בירך אמש על ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט. "המטרה בעתירה היתה שלא תהיה בת שתישאר בבית, והמטרה הזו הושגה במלואה. ואפילו קיבלנו בונוס, סמינרים אזוריים לשנת הלימודים תשע"ז, שזה תקדים שבערת ה עוד ימשך למקומות נוספים. בית המשפט ועיריית אלעד קיבלו את הפשרה וכל הבנות ישובצו בשני הסמינרים באופן מיידי. לצערי הרב, בלי שהיינו מגיעים הבוקר לבית המשפט, זה לא היה קורה".

"אני רוצה להזכיר לכל מנהל מוסד שחושב להפלות תלמידים או תלמידות ספרדיות - נגמרו הימים בהם עשיתם כרצונכם. אין מקום לאפליה, במגזר החרדי או בכלל", הוסיף.