הלן דורון
הלן דורוןצילום: באדיבות הלן דורון

מנכ"לית חברת הלן דורון הבין לאומית ללימודי אנגלית, הלן דורון, שלחה הבוקר (חמישי) מכתב ליו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט שבו היא מבקשת להסיר לאלתר את האיסור על לימודי האנגלית בגני הילדים.

דורון טוענת כי האיסור "מגדיל בצורה ניכרת את פערי הידע בין תלמידי המרכז לפריפריה".

במכתבה מדגישה דורון כי "מבין כל המדינות בעולם שחברת הלן דורון פועלת בהן, ישראל היא המדינה היחידה שבה קיים איסור מצד המחוקק לפעילויות אנגלית בגני הילדים, וזאת בשל חוזר מנכ"ל עתיק יומין האוסר על פעילויות אנגלית בגני ילדים הנמצאים תחת פיקוח משרד החינוך".

"סבורה ובטוחה אני", מוסיפה דורון, "כי אם נמשיך להימנע מלקרוא את המגמה הגאו-פוליטית המתהווה, שבה הפכה האנגלית לשפה בסיסית ונחוצה, נמצא עצמנו מפגרים במרחק רב אחר שכנינו האירופאים כמו גם אחר מדינות רבות במזרח אסיה. לאור העובדה שעוד במהלך כהונתך כשר הכלכלה הצבעת פעמים רבות על רמת האנגלית הירודה של תלמידי ישראל כמחסום עיקרי להשתלבותם של רבדים גדולים באוכלוסייה בכלכלת העולם, אני מאמינה כי נמצא בך שותף ראוי להובלת השינוי המתבקש לטובת כל ילדי עם ישראל".

דורון הוסיפה כי "רמת האנגלית ותוצאות מבחני המיצ"ב תלמידי החמ"ד נמוכה מאוד אף ביחס למגזר הערבי ולמרות זאת מעט מאד מהמשאבים מוקצים ללימודי השפה. בנט, כבן להורים שעלו מארה"ב, וכמי שגדל במסלול הקלאסי של הציונות הדתית ושילדיו מתחנכים בחינוך הציוני דתי, יכול להתאים את מערכת החינוך הציונית דתית לרמת האנגלית המתבקשת, ויפה שעה אחת קודם".