שריפה בעקבות התפוצצות אחת הרקטות בצפון
שריפה בעקבות התפוצצות אחת הרקטות בצפוןPhoto by Basel Awidat/Flash90

משרד החוץ העביר הלילה, בהוראתו הישירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מכתב מחאה רשמי למדינות שניהלו את המשא ומתן עם איראן, לאור המידע לפיו הירי מסוריה לעבר ישראל אתמול, כוון על ידי משמרות המהפכה.

"ביום חמישי (20 באוגוסט) נורו ארבע רקטות מהשטח סורי ופגעו בצפון הגליל ורמת הגולן בישראל. זו היתה מתקפת הטרור חסרת הבחנה ומתוכננת מראש נגד ישראל, ללא שום התגרות מהצד הישראלי", מסבירים בישראל.

"יש לנו מידע אמין כי הפיגוע בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, והוצאתו לפועל נעשתה בהוראתו הישירה של המחבל האיראני סעיד עיזאדהי, העומד בראש היחידה הפלסטינית של משמרות המהפכה", נכתב בפנייה.

במשרד החוץ מדגישים כי "מדובר בהוכחה נוספת, והפעם ברורה ובוטה להמשך התמיכה והמעורבות הגוברת של איראן בפיגועים נגד ישראל בפרט, ונגד מטרות אזוריות בכלל. ההתקפה הזו התרחשה כשהדיו על הסכם הגרעין טרם יבש, וסיפקה אינדיקציה ברורה כיצד איראן מתכוונת לפעול, רגע אחרי שיוסרו הסנקציות הבינלאומיות".

המערכת המדינית בישראל מבהירה למעצמות כי המצב בלתי נסבל. "הקהילה הבינלאומית בראשות מי שחתמו על העיסקה, לא יכולות להרשות לאיראן להשיג לגיטמיות פוליטית ובינלאומית, בעוד היא ממשיכה באופן פעיל וישיר, לפעול לביצוע פעולות טרור בכל רחבי המזרח התיכון".

בישראל דורשים את התערבות המעצמות ומוסיפים כי המצב הנוכחי כמוהו כהפרה של החלטות או"ם ומועצת ביטחון מהעבר ויש לתקן את המצב הזה.

גם שר הביטחון משה יעלון אמר הלילה דברים דומים. "הירי לפנות ערב לעבר ישראל בוצע על ידי חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי, המופעלת, ממומנת ומחומשת על ידי איראן. הירי בוצע משטח בשליטת משטר אסד, המאפשר פעילות טרור נגד ישראל, וגם בו אנו רואים אחראי".

יעלון הוסיף כי "‏איראן, באמצעות כוח אל קודס, מפקדו סלימאני ושליחיו בסוריה ובלבנון, חותרת לפתוח חזית טרור נגד ישראל מרמת הגולן, ולשם כך מבריחה נשק ומאמנת חוליות.‏ לא נסבול ניסיונות להפר את ריבונות ישראל ולפגוע בביטחון אזרחיה, נגיב בנחישות ובעוצמה כלפי מי שיאתגר אותנו, ונניח ידנו עליו בכל עת ובכל מקום". ‏

הוא ציין כי "בעקבות החתימה על הסכם הגרעין עם איראן והסרת הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה, מה שראינו הערב עלול להיות הקדימון לאיראן עשירה יותר ורצחנית יותר. ‏איראן כזו שתוכל להזרים כספים רבים ונשק רב לארגוני טרור על מנת לפגוע בישראל ובאינטרסים מערביים באזור ובכלל. ‏זו כוונתו של משטר הדמים מטהרן, ואסור לעולם המערבי לטאטא את העובדה הזו מתחת לשטיח".