משטרה. ארכיון
משטרה. ארכיוןצילום: משה שי, פלאש 90

שלושה צעירים חרדים נעצרו אמש (ה') סמוך לחצות לאחר ש"פוצצו" כנס לעידוד גיוס חרדים לצה''ל, בו השתתפו כמה עשרות חרדים בשכונת נחלאות בירושלים.

השלושה הפריעו לקיומו של הכנס, תקפו, קיללו וגרמו נזק למבנה. הם נעצרו בגין תקיפה וגרימת נזק ויובאו הבוקר להארכת מעצר.

בשבוע האחרון נחשף כי תקופה ארוכה נועדים חברי הכנסת של יהדות התורה עם היועץ המשפטי של משרד הביטחון עו"ד אחז בן ארי כדי לגבש את נוסח התיקון לחוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת בהובלת "יש עתיד".

כחלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה, התחייבה הקואליציה לאשר את התיקון לחוק הגיוס עוד בטרם יאושר תקציב המדינה - מה שמוביל לדיונים השקטים והסדרתיים במשרד הביטחון.

בפגישות נוטלים חלק סגני השרים וחברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני ומאיר פרוש מיהדות התורה, היועץ המשפטי של משרד הביטחון וצוות מיוחד שהוקם לשם כך. מטרת חברי הכנסת היא להגיע לנוסחה משפטית שתהיה חסינה בבג"ץ ומנגד לא תכלול סנקציות במקרה של אי-עמידה ביעדים.

הפגישות הללו אינן מקבלות פומביות כדי להבטיח את יעילות העבודה ללא לחצים פוליטיים כאלה ואחרים. "יהדות התורה תעשה הכל על מנת לאפשר ללומדי תורה להמשיך ללמוד תורה ללא הפרעה. עמדתנו היתה ונשארה אחת: מי שלא לומד - שיתגייס. מי שלומד תורה - שיתאפשר לו ללמוד תורה ללא הטחת סנקציות כאלה או אחרות", אמר לערוץ 7 גורם בסיעה.