חאלד משעל
חאלד משעלצילום: רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אומר בניגוד לטענות שנשמעות בירושלים, כי ארגון הטרור מנהל מגעים לרגיעה עם ישראל.

בראיון לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" היוצא לאור בלונדון, סיפר משעל כי ישראל והחמאס עדיין לא הגיעו להסכמה אולם המגעים "נראים חיוביים", כלשונו.

דבריו של משעל נוגדים את הודעת לשכת ראש הממשלה שהבהירה השבוע כי אין לישראל מפגשים עם חמאס, לא ישירים ולא עקיפים באמצעות מדינות מתווכות.

משעל היושב בדוחא, בירת קטאר, טען כי הכדור נמצא כעת במגרש של ישראל. "הרגיעה הוכרזה בשנה שעברה, אבל תושבי עזה לא יכולים להיות מרוצים מהפתרון הזה כשהם מתים מוות איטי. זהו אינטרס של כולם לפתור את הבעיות בעזה", אמר בכיר החמאס.

משעל נשאל אם הפסקת אש קבועה תפסיק את מעשי הטרור של חמאס נגד אזרחי ישראל. הוא השיב כי הפסקת האש מוגבלת מבחינה גיאוגרפית ותהיה תקפה רק לרצועת עזה, אך לא ביהודה ושומרון. "ישנם אסירים שסובלים בבתי הכלא. ישנה תופעת הייהוד והפגיעה במסגד אל-אקצה. כל הנימוקים לביצוע ההתנגדות קיימים בגדה המערבית".

"אנחנו לא זקוקים לא לרגיעה ולא להפסקת אש ממושכת", אמר משעל בראיון לעיתון הערבי. "אנחנו לא רוצים ולא חותרים למלחמות, אבל יש התנגדות לגיטימית שתישאר נגד הכיבוש כל עוד יש כיבוש והתנחלויות".

הוא פירט את תנאי החמאס לרגיעה קבועה, ביניהם שיקום הרצועה, פתיחת המעברים, הקמת נמל ימי ושדה תעופה בעזה. "לא ייתכן שרצועת עזה תהפוך לכלא אחד גדול", אמר משעל. "אם הבעיות בעזה ייפתרו תיווצר סביבה מתאימה לביסוס הפסקת האש שהושגה לאחר הלחימה בעזה בשנה שעברה".