נתניהו בועידת אייפא"ק. זוכה לתמיכה רחבה
נתניהו בועידת אייפא"ק. זוכה לתמיכה רחבהרויטרס

בשדולה היהודית האמריקנית אייפא"ק אומרים כי דברי הנשיא אובמה, לפיהם ארה"ב אינה סומכת על איראן ו"העיסקה מבוססת על מנגנוני בדיקה ואימות ולא על אמון", הוכחו כבלתי נכונים בעליל.

"הגילוי האחרון לפיו איראן תפקח על עצמה, מטיל ספק חמור באמינותה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ומבטל לחלוטין את גישת הנשיא לפיה 'אין אימון, יש אימות'".

"הקונגרס לא צריך להסכים לעסקה שמאפשרת לאיראן להיות זו שבודקת את עצמה. המחוקקים חייבים להתעקש על תוכנית טובה יותר", אומרים באייפא"ק.

בשדולה מבהירים כי ברגע שהנושא הופך לעניין של מתן אמון באיראן, המשטר בטהרן כבר הוכיח כי הוא מפר כל סיכום, ולו הקטן ביותר עם המערב.

"במשך יותר מעשור, איראן ניסתה להשיג נשק גרעיני, והתעלמה מכל דרישות האו"ם לפיקוח. קשה להבין כיצד נותנים בה כעת אמון, והעולם אמור להרגיש בנוח עם המצב הזה", אומרים בשדולה.

גורם המקורב לקמפיין המתנגד לעיסקה אומר לערוץ 7 כי ארה"ב בעצם איבדה את הכוח שלה להיות חלק מהפיקוח על איראן, על פי ההסכם הסודי שנחשף.

"בטהרן לא מוכנים לאפשר גישה למתקנים לפקחים ממדינות שלאיראן אין עימן יחסים דיפלומטיים. בעצם, ויתרנו במודע על זכותנו להיות חלק ממי שבודק את הנשיא. אמריקה כבר לא תהיה חלק מצוותי הבדיקה".

במקביל לקריאה לקונגרס, היפנתה שדולת אייפא"ק גם קריאה לממשל האמריקני לעבוד בצורה הדוקה יותר עם בעלי הברית במזרח התיכון, ברומזה לישראל, כדי לשמר ולהדק את הלחץ הכלכלי לאיראן, ולהכריח אותה להגיע לעסקה אחרת.