תמיכה משמעותית לאובמה. הסנאטור הארי ריד
תמיכה משמעותית לאובמה. הסנאטור הארי רידצילום: יח"צ

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, מעניק מומנטום לנשיא אובמה ומבהיר הערב (א'): אתמוך בעיסקת הגרעין עם איראן. ריד הבהיר בנוסף כי יעשה כל שביכולתו כדי לוודר שהעיסקה אכן תאושר.

ריד הופך לסנאטור הדמוקרטי ה-27 שתומך בהסכם הגרעין עם איראן, ויוצא בעצם נגד מי שסומן כמחליפו בתפקיד – צ'אק שומר היהודי, שהביע התנגדות נחרצת לעיסקה שחתם ממשל אובמה.

הסנאטור, העריך הערב, על בסיס שיחות עם רבים מהסנאטורים הדמוקרטים שטרם החליטו בנושא, כי הוא כבר יכול לנקוט ב"אופטימיות זהירה", כלשונו, ולומר שהיא מסוגל להבטיח שהוטו של הנשיא אובמה יעמוד מול הרוב שיתנגד ככל הנראה להסכם, אך לא יגיע לכדי שני שליש מחברי הבית.

ריד, דחה את הטענו של מתנגדי ההסכם, ואמר כי גם ישראל צריכה להבין שהעיסקה מבטיחה גישה מספקת של פקחים לאתרים החשודים כגרעיניים.

הוא אמר שההחלטה של שומר היא עניין מצפוני, כלשונו, והעריך שהדבר לא יפגע בעתידו במפלגה הדמוקרטית, למרות שהעיתונות האמריקנית טוענת שסיכוייו של שומר לרשת את ריד, ירדו משמעותית.

החלטתו של ריד, מגבירה את המומנטום של מתנגדי העסקה, כאמור, שכן בשלושת השבועות האחרונים, 15 סנאטורים דמוקרטים הודיעו על תמיכתם באובמה ובהסכם.

עם זאת נכון עכשיו, 17 סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית טרם הצהירו כיצד יצביעו בחודש הבא, כשההסכם יובא להצבעה.