השר גלעד ארדן
השר גלעד ארדןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן (הליכוד), פנה היום (שני) לשר הביטחון, משה יעלון (הליכוד), בבקשה להכריז בדחיפות על הארגונים הערביים בהר הבית כ''התאחדות בלתי מותרת''.

ההכרזה על הארגונים שנתונה לסמכותו של שר הביטחון, תאפשר פעילות אכיפת חוק רחבה יותר מול המתפרעים ונקיטת פעולות אשר כיום אינן מתאפשרות.

בשבועות האחרונים הוביל השר ארדן עבודת מטה, יחד עם גורמי המשטרה והשב''כ העוסקים בנושא ובליווי פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אשר נתן את הסכמתו לקידום ההכרזה.

בדיונים שקיים ארדן בנושא הר הבית, נחשפה תמונה ולפיה הארגונים ''מוראביטון'' ו''מוראביטאת'' מופעלים על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית במטרה להפר את הסטטוס קוו הקיים באזור הר הבית, פעילות אשר הביאה להסלמה והחמרה במצב הביטחוני בהר.

"אירועים בהר הבית הובילו בעבר צעירים לפעילות טרור ואף עלולים לגרום לכך בעתיד", אמרו בסביבתו של ארדן. פעילות ה''מוראביטון'' וה''מוראביטאת'' בהר הבית גורמת לאירועי חיכוך ואלימות רבים בין פעילי הארגונים ליהודים המבקרים בהר.

לפניית השר לביטחון הפנים אל שר הביטחון צורפו חוות הדעת המקצועיות של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. 

בלשכתו של ארדן הזהירו כי פעילותם האגרסיבית והמאיימת של הערבים בהר הבית משפיעה באופן שלילי ביותר על סדר היום במתחם, מובילה לפגיעה ביכולת השמירה על הסדר הציבורי בהר וגורמת סכנה לשלום הציבור.