רק בישראל

לחאיסם חסנין, סטודנט שגדל באזור כפרי במצרים וסיים השבוע את לימודיו לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, יש הרבה דברים טובים להגיד על ישראל.

במהלך טקס סיום התואר של סטודנטים בינלאומיים באוניברסיטה, הוא נאם ואמר שלכל אחד מחבריו יש בוודאי קרוב משפחה או ידיד שהמליץ שלא להגיע לישראל, ואף על פי כן האולם היה מלא.

חסנין גדל בסביבה עוינת לישראל ושמע ללא הפסקה סטריאוטיפים אנטי-ישראלים ואנטי-יהודיים דרך התקשורת ודרך המשפחה. הוא סיפר כי תמיד לימדו אותו שלמרות הסכם השלום בין ישראל למצרים, ישראל נשארה האויבת המושבעת של מצרים.

"ציפיתי שהאנשים כאן יהיו עוינים ולא ישמחו לפגוש מצרי", העיד חסנין במהלך הטקס, ''אבל לשמחתי הופתעתי וגיליתי שההפך הוא הנכון. הזמינו אותי לכל מקום, סעודות שבת וסיום צום הרמדאן, הצגות ואירועים פוליטיים.

''איפה אפשר למצוא ערבי נוצרי שהדירה שלו מקושטת בפוסטרים של מאו ולנין? איפה אפשר לראות חייל צה"ל בדואי שקורא בקוראן ברכבת בחודש הרמדאן?".

היהודי שמציל את היזידיות

איש העסקים היהודי-קנדי ,סטיבן ממן, פדה כבר יותר ממאה נשים יזידיות משבי דעאש. הוא מגייס כספים למטרה ובעזרת קשרים מיוחדים הוא משחרר את הנשים שרוב משפחתן חוסלו על ידי ארגון הטרור. הוא מסביר שאמונתו היא שכל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם מלא, כפי שמופיע בתלמוד.

לדבריו הכסף שהוא מעביר לידי הטרוריסטים לא משפיע על יציבות הארגון, "דאעש נאמד בכ-4 מיליארד דולר, כמה עשרות אלפי דולרים לא משנים את התמונה", הוא טען.