נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט הודיעו היום (שלישי) לתנועות וארגוני הנוער כי נמצא פתרון שיאפשר את פתיחת שנת השירות. התקציב שהושג מאפשר את המשך קיומו של מפעל שנות השירות.

"שנת השירות היא מפתח לחינוך ערכי, לכן החלטנו להגדיל את תקציבה באופן היסטורי ולאפשר למפעל העצום הזה לצמוח ולגדול", אמר בנט. ''נאפשר תנאים הולמים למתנדבי שנת השירות, נאפשר ליותר בוגרי מערכת החינוך לקחת חלק בשנת השירות''.

לדבריו ''המשך קיומה של שנת השירות זוהי לא מתנה לילדים, אלא קודם כל מתנה לנו כמדינה. הצעירים הללו תורמים לחברה ומהווים דוגמא אישית לחבריהם. זוהי זכות גדולה לסייע להמשך קיומו של מפעל חשוב זה", הדגיש שר החינוך.

שר האוצר כחלון אמר כי "מפעל שנת השירות הוא הציונות החדשה. צעירים שדוחים את השירות הצבאי שלהם בשביל לתרום מזמנם לחברה בהתנדבות הם ברכה אמיתית למדינה. אני שמח שהצלחנו להגדיל את התקציב של המפעל החשוב הזה ולאפשר לו להמשיך ולהתקיים".

על פי הסיכום, שהושג בהתערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסיס התקציב של שנת השירות עלה מ–18 מיליון ש"ח ל-46 מיליון ש"ח, כאשר שני שליש מהתקציב יועבר מיידית.

משבר שנת השירות נוצר בשל שחיקה מתמדת בתקציב. ועדה בין משרדית שהוקמה בשנה שעברה קבעה את היקף ואופן התקצוב בהתאמה ל-90% מתקצוב בנות השירות הלאומי. לצורך עמידה בקריטריונים הללו נדרשו 30 מיליון ש''ח.

בשבועיים האחרונים פעלו יחדיו תנועות וארגוני הנוער במטרה להביא לפתרון שיאפשר את קיום המפעל החינוכי המשמעותי. בשנת הפעילות הקרובה יפעלו כ-2,100 מתנדבי שנת שירות שיגיעו לכ-400,000 בני נוער וילדים בכלל חלקי החברה הישראלית. מתנדבי שנת השירות ימשיכו אחר כך לשירות צבאי משמעותי ולהמשך פעילות ערכית בישראל.

אילן גזית, מזכ"ל המחנות העולים ורכז מטה המאבק, מסר כי "אנחנו רוצים להודות לראש הממשלה, שר החינוך ושר האוצר שבהתערבותם המהירה והברורה הביא לפתרון מוסכם. ראוי לציין שמשרד החינוך יעביר את חלק הארי של התקציב דבר שיבטיח את עתיד מפעל הש.ש. מתווה הועדה לנושא שנת השירות שעל פיה נקבע התקצוב, הוא מתווה חשוב ונכון ואנו שמחים שמשרד האוצר והחינוך קיבלו אותו.

"נציין גם כי שמחנו לראות את התמיכה הגורפת שזכינו לה מן הציבור. אכן מפעל שנת השירות, מגיע לחלקים נרחבים באוכלוסיה ומחזק היה לראות כי פעולתו מורגשת כל כך", סיפר. "אנחנו נפתח את השנה כמתוכנן מתוך ציפייה כי יתרת התקציב הנדרש תועבר גם היא בהקדם ונמשיך לפעול במרץ למען חברה טובה יותר וחזקה יותר".