שאלה של תקציב

שיחה עם עמית ברציון, הבעלים של חברת איזיווד - Easywed, וורד בוסקילה על כל הקונפליקטים של זוגות לפני החתונה.

ורד מסבירה שהדבר הראשון שצריך להחליט הוא מועד החתונה וגם לו יש משמעות כלכלית,"חשוב להבין שאמנם עכשיו זה שיא עונת החתונות, אבל אנשים בדרך כלל סוגרים את החתונה כמה חודשים קדימה, ועכשיו אנשים מזמינים חתונות לחורף. בחתונה אחד הדברים החשובים זה העלויות, וכדאי לדעת שחתונה בקיץ תעלה יותר ובחתונה בחורף יש יותר מקום לחסוך".

זה עניין של בחירה, היא אומרת, "יש כלה עם חלום של הגן הפתוח והשמלה המיוחדת, ויש אנשים שאין להם שום בעיה סגור, ויש לזה משמעויות כלכליות מאוד רציניות, כלומר יש הבדלים של עד 30-40 אחוז מהמחירים. זה מתחיל בגן האירועים, בקייטרינג, DJ, צלם וזה יכול להיות מאוד משמעותי".

אחד 'הטריקים' שמספר עליהם ברציון זה 'חתונות הדקה ה90', "יש לנו מאגר גדול מאוד של מקומות שיש להם תאריכים פנויים לתווך של כחודשיים, ומארגנים מה שנקרא חתונת בזק ו'לסגור חור' ביומן של אולם או גן אירועים יכול לחזור לחסוך הרבה מאוד כסף, יכול להגיע לסכומים של 30-40 אלף שקל".

זה כמו בטיסה, הוא מסביר, "ככל שאנחנו מתקרבים למועד הטיסה המחירים יורדים, גם פה גן האירועים יודע שככל שהוא מתקרב למועד האירוע יהיה לו יותר לסגור את התאריך, והוא לא רוצה להישאר עומד ולמצוא את עצמו בלי עבודה באותו יום, אז הוא מוכן לרדת במחיר ולפגוע ברווחיות שלו, והוא גם יודע שבענף שלנו עבודה מביאה עבודה".

בוסיקילה מוסיפה שארגון החתונה לא חייב לארוך זמן רב, "הארגון יכול להיעשות בשלושה ארבעה חודשים ואפילו בחודשיים בקלות בצורה יעילה מאוד ונוחה, ואז הכאב ראש של החתונה הוא לא נורא, ואפשר להינות גם ממחיר טוב וגם מארגון קליל, זה לא מתאים לכולם כי יש אנשים שאוהבים לתכנן שנה מראש, וחשוב להבין שיש בו הזדמנות לחסוך".

דרך נוספת לחתוך בעלויות היא ירידי שמלות הכלה כפי שמספר עמית ברציון, "בירידים האלה אפשר לראות שמלות של מיטב המעצבים שבדרך כלל עולות 12-13 אלף ש"ח ולקנות אותן בשלושת אלפים ולפעמים אפילו באלפיים ש"ח. זה מה שנקרא 'לבישה שניה' חיסכון מדהים ואף אחד לא רואה שחסכנו".