מלחמת לבנון השנייה
מלחמת לבנון השנייהPhoto by Pierre Terdjman / Flash90

חיים צמח, אביו של עוז הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה, שיגר מכתב לשופט בדימוס יעקב טירקל וביקש ממנו שלא לאשר את מינויו של תא"ל במיל' גל הירש למפכ"ל הבא.

ביום שלישי הקרוב תדון ועדת טירקל במינוי ותבחן את טענותיהם של כלל ההורים השכולים.

"התקשרתי לטירקל הביתה לפני יומיים להסב את תשומת ליבו למינוי ההזוי, הוא ביקש ממני לשלוח לו מכתב וזה מה שעשיתי", סיפר צמח בשיחה עם ערוץ 7. "אנשים שואלים מה הקשר בין משפחה שכולה למינוי מפכ"ל, אבל גל הירש היה אחראי לחייו של עוז כמפקד האוגדה.

"הוא שלח אותו למותו תוך נתינת פקודה שלא עברה דרך החטיבה", מאשים האב השכול. "הם נעו לאור יום בציר מסוכן, בלי עשן, בלי מסק"רים או ארטילריה, כצאן לטבח באזור קשה לתנועה ומטווח. עוז נהרג לאחר שהציל חברים ושכב פצוע כ-45 דקות".

לדבריו גל הירש לא ראוי ערכית להיות המפקד העליון של המשטרה. "תשע שנים אחרי, 'המפקד המוערך' לא בא להסתכל לנו בעיניים ולהסביר את מותו, הוא לא יכול להסתכל לנו בעיניים אז הוא לא ראוי להיות אחראי על חיי אדם.

"לא רק בהיבט האישי, גם בהיבט הקולקטיבי לא אני קבעתי אלא וינוגרד ואלמוג, והוא אכן התפטר ואם הוא לא היה מתפטר הוא היה מפוטר. אז אם הוא כזה טוב מדוע לא השאירו אותו בצבא? למה הוא לא נהיה אלוף? יש כאן נושא של ערכים ויושרה, לאדם כזה אני לא נותן הזדמנות שנייה".

צמח טוען כי מינויו של הירש, ייזכר ככתם שחור על הממשלה הזאת, "לצערי מאז שחווינו את האסון, הפכנו למצפן הלאומי ולשומרי הסף של המדינה, חייבים לעשות כאן תיקונים.

"לא ייתכן שמצד אחד השר בנט יוצא בהצהרות על חינוך לערכים ומצוינות ומצד שני באותה ממשלה שר אחר מביא אדם שלא ראוי ערכית. איך אני אחנך ילדים כשממשלה כזאת מקדמת אדם שכשל? זו בעיה חמורה".