סמ"ר אורן נח הי"ד
סמ"ר אורן נח הי"דצילום: גלעד מור

אביחי מחלוף, חברו של סמ"ר אורן נח הי"ד, שנפל ב''צוק איתן'' והאנדרטה על שמו חוללה השבוע בפעם השנייה בתוך חודש וחצי, מקווה שהמשטרה תעלה על עקבותיהם של הפושעים.

"אין לנו מושג מיהם ואנחנו די המומים, אבל בכלל לא בטוח שזה ערבים", הוא אומר בשיחה עם ערוץ 7. "חשבנו עד היום שאנדרטאות זה משהו מקודש מחוץ למשחק".

מחלוף מקווה שלא יצטרכו להציב במקום מצלמות, "אנחנו כבר חושבים על איך לשפץ את המקום בפעם השנייה. השקענו אחרי ההרס הקודם ורצינו שאנשים גם ייהנו וגם יכירו את אורן. זו באמת פינה מקסימה, מעיין נחמד שהיה מזוהם וחבריו של אורן מסיירת גולני שיפצו את המקום, שמו דק מעץ, ספסלים ועצים.

"עכשיו כל זה נעקר, אנחנו מקווים מאוד שהמשטרה תאתר את הפושעים כדי שלא נצטרך להגיע למצב שבמדינת ישראל יצטרכו להציב מצלמות באנדרטאות".

מחלוף מספר שהאנדרטה משלבת טבע וזיכרון, "מדובר במצפה ואנדרטה על רכס ציפורי בחלקו הצפוני של שביל ישראל, שיפצנו שם את המעיין והתקנו ספסלים. מקום יפה שאמור להיות פנינת חן, לא ייאמן שאנשים עושים דבר כזה במדינת ישראל".

המצפה לאחר השיפוץ האחרון (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק לזכרו של אורן נח הי"ד)

אורן (22), תושב היישוב הושעיה בעמק יזרעאל, השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות. אחרי לימודיו בישיבת טבריה, המשיך למכינה הקדם צבאית בעצמונה.

לאחר שנה במכינה, בחר להמשיך עוד תקופה כדי להמשיך ולהתחזק לפני הגיוס לצה"ל. במרס 2012 התגייס לסיירת גולני. בהמשך עבר לגדוד 13, שם שירת כלוחם, סיים בהצלחה קורס מ"כים ויצא בראש חייליו למשימות המבצעיות ברצועת עזה מהן לא שב.