מספר הניגשים ל-5 יח"ל יוכפל

שר החינוך נפתלי בנט, הנשיא לשעבר שמעון פרס וחברות ההייטק הישראליות השיקו הבוקר (ראשון) את התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה.

מטרת התכנית היא שבתוך 4 שנים מספר הלומדים 5 יח"ל במתמטיקה יוכפל ל- 18,000 תלמידים.

"האיום של לימודי המתמטיקה הוא איום אסטרטגי, ולאיום אסטרטגי יש צורך בתוכנית לאומית. תפקידה של הנהגה הוא לקבוע יעדים לאומיים ולחתור אליהם בכל הכוח – ואנחנו נכפיל את מספר תלמידי היחידות תוך ארבע שנים. נגמרו הימים שילד רצה לגשת לבגרות של חמש יחידות, אבל בשל מקום מגוריו הוא לא היה יכול. בתוכנית הלאומית למתמטיקה הילד גם יחזק את עתידו וגם יעזור לעתידה של מדינת ישראל", אמר בנט.

הנשיא התשיעי שמעון פרס אמר במסיבת העיתונאים, "מדינת ישראל התברכה, בכישרונות המסוגלים להגיע לגבהים בלתי צפויים אך הם חייבים טיפוח. אסור להשלים עם מצב בו במדינת ישראל, ילדים שיכולים ללמוד חמש יחידות בגרות בבתי הספר לא יעשו זאת בשל מחסור באמצעים. גרעון כספי ניתן לתקן מאוחר יותר- גרעון חינוכי אינו ניתן לתיקון".

"סטארט אפ ניישן אינו מהלך חד פעמי- לא ניתן לקנות מצוינות מדעית פעם אחת ודי. על מנת שנעמוד בתחרות הגלובלית אל מול השווקים הבינלאומיים, המדינה חייבת להשקיע את המרב, כדי לאפשר לתלמידיה מדע מהשורה הראשונה. מקצועות המדעים והטכנולוגיה נשענים על מתמטיקה, ולכן, קידום הלימודים וחתירה נמרצת למצוינות מדעית הם הכרח קיומי ואינטרס עליון לעתידה של ישראל", הוסיף פרס.

התוכנית כוללת:

תוספת של 15,000 שעות הוראה ותגבור במתמטיקה, שיאפשרו למידה בקבוצות קטנות, יחס חם ואישי לתלמיד. כל תלמיד מתקדם לפי הקצב שלו ובהתאם ליעדים שהציב המורה.

בתוך 4 שנים יוכפל מספר המורים המלמדים 5 יח"ל מתמטיקה מ- 1000 ל- 2000 מורים - משרד החינוך ישביח את איכות ההוראה וישקיע משאבים בהכשרה ותמרוץ להוראת מתמטיקה.

מיסוד פורום ציבורי לאומי ללימודי המתמטיקה – הפורום ירכז את בכירי מערכת החינוך לצד בכירי התעשייה, ההיי-טק, צה"ל, המגזר השלישי והאקדמיה וידון בדרכים לקידום המתמטיקה בישראל.

הגברת המוטיבציה ללימודים מוגברים:

גיוס של 500 אנשי היי טק מצטיינים – אנשי ההיי-טק יסייעו למורה וילוו את התלמידים לאורך כל שנת הלימודים. שיתוף פעולה בין חברות היי-טק לבתי הספר - חברות הייטק מובילות ביניהן: אינטל, סאנדיסק, מייקרוסופט, ומארוול ישראל יקיימו מפגשים עם בתי הספר ויעבירו לתלמידים הרצאות וסיורים בנושא עולם ההיי טק.

"מועדון החמש" - כ- 20 מורים מובחרים יובילו 200 מורים בקהילות למידה. המטרה ליצור גאוות יחידה שבה מורים מצטיינים מסייעים ועוזרים למורים חדשים בידע ובפיתוח המקצועי.

משרד החינוך ישיק את הקמפיין "לתת חמש" – קמפיין ארצי אשר נועד לעודד תלמידים להיענות לאתגר וללמוד לימודים מוגברים במתמטיקה, פונה להורים להסביר להם את חשיבות המקצוע ולאנשי ההייטק כדי להגיע ולעזור לפרוייקט ההתנדבות ללימוד המתמטיקה ברמת חמש יחידות.

הגדלת הבונוס – כל תלמיד שייבחן ב-5 יח"ל מתמטיקה יזכה ב-30 נקודות בונוס בחישוב ציוני הקבלה לאוניברסיטאות – יצוין כי ישנם מוסדות לימוד אקדמאים בהם הבונוס יעמוד על 35 נקודות