בזק
בזקצילום: פלאש 90

ההסתדרות, ארגון עובדי בזק והנהלת החברה חתמו הבוקר (ראשון) על הסכם חדש המאריך את תוקף ההסכם הקיבוצי בחברה עד לסוף שנת 2021 ומעדכן את חלק מסעיפיו.

ההסכם, שיחול על כ-6,500 עובדי בזק וייכנס לתוקף מחר (1 בספטמבר), משפר את תנאי ההעסקה של כלל העובדים בחברה, הן העובדים הקבועים והן העובדים המועסקים על בסיס חודשי או שעתי ועובדי החוזים האישיים.

כחלק מההסכם העובדים ייהנו מהעלאת שכר, כאשר ההעלאה המירבית תינתן לבעלי השכר הנמוך ותעמוד בממוצע על 7% בכל שנה עד 2021. בנוסף לכך נקבע כי הבונוס השנתי שמקבל כל עובד בחברה יגדל ב-20%.

ההסכם גם משפר את תנאי הפרישה מהחברה, כך שעובדים שייצאו לפרישה מוקדמת יקבלו תנאים טובים יותר מהנהוג עד כה, ובין היתר תינתן תוספת ממוצעת של 10% לפנסיה מעבר לנהוג כיום.

כחלק מההסכם נקבע בין הצדדים כי בשנה הקרובה כ-200 עובדים בחברה יקבלו קביעות. כמו כן, הוסכם כי בשנות ההסכם כל עבודות החברה יתבצעו על ידי עובדיה המועסקים בהעסקה ישירה, ולא יוצאו עבודות לחברות קבלן וכוח אדם.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההסכם. "אני מברך את הצדדים על ההסכם אליו הגיעו, הסכם שימשיך לבצר את מעמדה של בזק כחברה שבה ההון האנושי הוא מהטובים במשק. הנהלת בזק הבינה כי הסביבה התחרותית הייתה למאתגרת יותר, והישגיה הם בזכות ההשקעה המתמדת והמחויבות הבלתי מתפשרת של עובדיה. הסכם זה ימשיךויבטיח לעובדי בזק את תנאי ההעסקה והפרישה מהטובים בשוק, ויגביר את ביטחונם התעסוקתי תוך שיפור תנאיהם של העובדים בטווח הנמוך של השכר".

שלמה כפיר, יו"ר ארגון עובדי בזק, הוסיף, "ההסכם הוא פריצת דרך בעיקר לעובדים החדשים ומרחיק את כל בעלי השכר הנמוך משכר המינימום. ההסכם מבטיח את התעסוקה לעובדים לשנים הבאות, על ידי כך שהעבודה תתבצע רק על ידי עובדי בזק ולא מעובדים בחברות חיצוניות. אני מבקש להודות להסתדרות בראשה עומד היו"ר אבי ניסנקורן וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי על התמיכה לאורך כל המו"מ, הגיבוי והעמידה האיתנה לצד העובדים".