גל הירש
גל הירשPhoto BY Moshe Milner FLASH90 /GPO

תא"ל (במיל') גל הירש ראוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה? לפחות על פי רוב הציבור בישראל - התשובה חיובית.

מסקר שערך מכון מדגם של מנו גבע ומינה צמח, בשיתוף איי-פאנלס, ופורסם הערב (שני) בערוץ 2, 44% מהנשאלים תמכו בהחלטה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות את הירש למפכ"ל משטרת ישראל.

מנגד, 22% מהנשאלים הביעו התנגדות למינוי. כשליש מהציבור השיבו כי אינם יודעים או לחילופין אין להם כל דעה בעניין.

עוד על פי הסקר עולה כי רוב הציבור בישראל סבור כי המינוי לתפקיד המפכ"ל צריך לבוא מחוץ לשורות המשטרה. בעוד-27% בלבד סברו כי המינוי צריך להיות מתוככי המשטרה, ו-56% סברו כי המינוי צריך לבוא מחוץ לשורות הארגון.

הבוקר התייחס תא"ל (מיל') גל הירש המיועד לתפקיד מפכ"ל המשטרה בדף הפייסבוק שלו לסערה סביב מינויו. "אני נערך היום להופעתי בפני ועדת טירקל ומבקש להודות למחבקים,למברכים ולתומכים על המילים החמות ועל האכפתיות", כתב הירש.

על הטענות שהושמעו אתמול נגד המשטרה אמר, "אני מבקש גם להבהיר חד משמעית כי כל טענה כנגד המשטרה או אגף החקירות והעומד בראשו, ניצב יצחקי, אינה על דעתי ולא נמסרה מטעמי".

"אנחנו מדינה דמוקרטית,המשטרה חייבת להעניק כל סיוע נדרש ליועץ המשפטי לממשלה בבדיקתו את המינוי ואני בוטח ביושרתם של האנשים ובנקיון התהליך", אמר הירש והבהיר "מסע השמצות וההדלפות השונות לתקשורת גורמות נזק לשמי הטוב, לכך אני רגיש ועל כך הייתה התרעומת".

לסיום הדגיש "הבעתי נכונות מלאה להתייצב למשימה מתוך הערכה ואהבה לאנשי משטרת ישראל והכרה בחשיבות הגדולה של הארגון ומשימותיו".

הירש התייחס ככל הנראה לטענות של בא כוחו, עו"ד דרור ברוטפלד, שטען כי יש לבדוק את האינטרסים של ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי.