שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, פתח הבוקר (ג') את שנת הלימודים במעונות היום והמשפחתונים אשר בפיקוח משרד הכלכלה.

בתוך כך, סייר השר וביקר במעון יום "ויצ"ו" שבשכונת נווה יעקב בירושלים, שעבר לאחרונה שיפוץ וחידוש.

מעון "ויצ"ו נווה יעקב" בירושלים הוא מעון יום ייחודי המשלב כיתות של ילדים חילונים, דתיים-לאומיים וחרדים גם יחד ומשרת את כלל תושבי השכונה.

לצד זאת, פועל המעון כ'מעון רב תכליתי' המספק מענה טיפולי למשפחות המופנות ע"י משרד הרווחה ומשרד הכלכלה ופועל גם בשעות הערב. במעון פועלות שש כיתות: 5 כיתות וכיתת "גן ערב".

השר אריה דרעי ברך את המטפלות, המנהלות והצוות המקצועי במקום והתרשם לטובה מהסטנדרטים הגבוהים. "אני מופתע לטובה. יש כאן תנאים אופטימליים לילדים. גידלתי תשעה ילדים ויש לי 18 נכדים ולצערי יש סטיגמה, שמעונות יום זה סתם בייביסיטר ולא מוסד חינוכי לגיל הרך.

''חשוב שהאנשים בבית ידעו שהמציאות אחרת. הבעיה הקשה היא השמיכה הקצרה – אנו מספקים שירות רק לחלק מהאוכלוסייה ולא לכלל ההורים המבקשים ליהנות מהשירות באופן שוויוני", הוסיף דרעי.

מנכ"ל ויצו, יגאל דקל, הודה לשר על הדברים החמים והציע לפעול להוספת כיתות לימוד במעונות יום קיימים כדי לתת מענה למצוקה הקיימת.

כמו כן, ביקש דקל להוסיף מסלולי תקצוב על שיטת התקצוב הקיימת ולפשט את הליכי הבירוקרטיה כך שמפעילי המעונות יוכלו לקבל תקציב לבניית מעון ישירות ממשרד הכלכלה ולא רק דרך הרשויות המקומיות כפי שקיים במסגרת שיטת התקצוב הקיימת.

בתגובה לדברים, אמר דרעי "אני תומך במהלך להרחבת וריווח המעונות הקיימים כדי לענות על הצרכים של האוכלוסייה ולייצר פתרון מידי לעוד אלפי הורים מכל קצוות הארץ וכל שכבות באוכלוסייה. כמו כן, נבחן פתרון מידי שיאפשר לכל מעון לקלוט יותר ילדים ולהגדיל את התפוסה במעונות הקיימים".

השר דרעי הוסיף ואמר למנכ"ל ויצו, יגאל דקל ולמנהלת האגף לגיל הרך בויצו, ד"ר נעמי מורנו כי "נושא שכר המטפלות כואב לי באופן אישי. הן לא עובדות שלנו אך הן עושות עבודה מסורה וחשובה. לכן חשוב לייצר פתרונות שיאפשרו את העלאת שכרן.

''אכנס את כל הגורמים הנוגעים בדבר כדי לבחון פתרונות אפשריים לחיזוק ההון האנושי במערך מעונות היום המפוקח והענקת תגמול הולם יותר לעובדות המטפלות ביקר לנו מכל".

בתום המפגש, הוזמן השר לקבוע מזוזה בכניסה למעון המחודש.

משרד הכלכלה מפקח על כ-1,700 מעונות יום וכ-3,700 המשפחתונים, שבהם ילמדו בשנת הלימודים הקרובה כ-95,000 ילדים. המשרד סייע להורים בסבסוד עלות המסגרות בהיקף של כ-900 מיליון שקלים בשנת הלימודים תשע"ה - במטרה לעודד שילובן של נשים בשוק העבודה.

כמו כן משקיע המשרד 1.2 מיליארד שקלים בתחום בינוי מעונות חדשים והרחבת קיימים, תוך סיוע לרשויות המקומיות האמונות על המשימה, במטרה להרחיב את היצע מעונות היום והמשפחתונים לרווחת ההורים העובדים והילדים.