בוקר עם שלושה מאחייניה
בוקר עם שלושה מאחייניהצילום: עצמי

במסגרת אירועי פתיחת שנת הלימודים סיירה ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) במספר בתי ספר ביניהם, בית הספר היסודי "ישורון" בפרדס חנה - כרכור בו למדה בצעירותה.

לאחר הסיור אמרה כי בכוונתה לקדם תכנית התנדבותית בארגוני החירום וההצלה בישראל. "אקדם תכנית פעילות התנדבותית במערך הכבאות וההצלה כחלק מתכנית הלימוד. התלמידים צריכים לגלות מעורבות בחיי האזרחים, רק לאחר שיחושו על בשרם את כובד האחריות והעומס שיש ללוחמי האש והשוטרים ילמדו להעריכם ולכבדם".

בוקר סבורה כי העימותים וחוסר הכבוד שיש לבני נוער מול אנשי כוחות ההצלה יתמעטו לאחר שהתלמידים ישתלבו בארגוני החירום וילמדו להעריך את פועלם של אנשי כוחות ההצלה. "כחלק מתכנית הלימודים בבתי הספר חשוב להנחיל ערכים ומורשת, ערכים של התנדבות, עזרה לזולת ופעילות למען הכלל".

נציין כי בוקר היא אלמנתו של תנ"צ ליאור בוקר מפרדס חנה שנספה בשריפה הקשה בכרמל. מאז היבחרה לכנסת פעלה ח"כ בוקר בראש ובראשונה על מנת ליישם את הידע והניסיון שצברה בתחום המוכנות לחירום והצלת חיי אדם. היא הקימה את ועדת המשנה לענייני כבאות והצלה אשר פועלת יחד עם הכוחות הרלוונטיים על מנת להציל חיי אדם רבים במקרי אסון שחס וחלילה עשויים לפקוד את ישראל.

בנוסף, היא פועלת עם שוטרים, כבאים וארגוני הצלה נוספים על מנת לשפר את תנאי השירות שלהם, להפחית את השחיקה שבשירות הקשה ולמשוך כוח אדם איכותי למערכות בטחון הפנים.

החוק הראשון של חברת הכנסת שקיבל את תמיכת הממשלה הוא חוק איחוד קווי החירום הטלפונים –"911" הישראלי. החוק יאחד את מוקדי החירום של המשטרה, כבאות והצלה ומד"א ויצור מספר חירום אחד ובו יקבלו האזרחים מענה מקצועי ורציני למצוקות המיידיות שלהם.

חוק המאפשר התאגדות שוטרים שנוסח לאחר מחקרים שערך עבורנו מרכז המחקר והמידע של הכנסת שבהם עלה שקיימת אפשרות התאגדות לשוטרים כמעט בכל מדינות ה- OECD. התאגדות השוטרים תסייע להם לעצב את תנאי השירות שלהם ולדרוש תנאים סוציאליים הולמים.