טיילור רוצ'סטי. ייחשב כישראלי?
טיילור רוצ'סטי. ייחשב כישראלי?צילום: היורוליג

בידיעה שפרסם הבוקר אלי סהר בעיתון "ישראל היום", עולה כי מועדון הכדורסל של מכבי ת"א רוצים לחזק את הקבוצה בישראלי נוסף.

לא מדובר על החתמת שחקן נוסף, כי אם באזרוח של שחקן מסגל הקבוצה. מדובר במלך הסלים של היורוליג בעונה החולפת, הגארד האמריקאי טיילור רוצ'סטי.

רוצ'סטי, בן ה-30, הגיע למכבי ת"א מניז'ני נובוגורד הרוסית, ובמכבי טוענים כי לשחקן ישנם שורשים יהודיים ופניה אף נעשתה למשרד הפנים לצורך התחלת תהליך האזרוח של השחקן המצויין.

במכבי אומרים כי "בקשת האזרחות הוגשה על סמך התיקון לחוק השבות משנת 1970, שמאפשר עלייה גם למי שאחד מבני משפחתו יהודי, ולאו דווקא אמו". מהבקשה שהוגשה למשרד הפנים עולה, כי אביו של השחקן, הווארד רוצ'סטי, הוא יהודי מניו ג'רזי וסבתו של השחקן יהודייה.

הסיבה שעומדת מאחורי אזרוחו של רוצ'סטי, היא כמובן החוק הרוסי החל בליגת העל הישראלית, שדורש שבכל זמן נתון על הפרקט יהיו שני שחקנים בעלי תעודת זהות כחולה. כאשר נראה כי אם רוצ'סטי אכן יחשב כישראלי מן המניין, מכבי תנסה להחתים שחקן זר נוסף, שכן אחרי אזרוח רוצ'סטי, מספר הזרים בקבוצה יעמוד על חמישה בלבד. 

אם בקשת הצהובים תתקבל ורוצ'סטי אכן יתאזרח, הוא יהיה המתאזרח השלישי בסגל של מכבי, אחרי ג'ורדן פארמר וסילבן לנדסברג.

בתוך כך, נראה שבעיית בניית הסגל אינה כאב הראש היחידי של הנהלת הצהובים, לאחר מחאת אוהדים שמתעוררת בימים האחרונים. 

לפני כשבוע נפרדה מכבי מהספונסרית שלה בתקופה האחרונה, אלקטרה, ומיד סיכמו עם חברת האופנה "FOX" על הסכם חסות. על פי ההסכם בין השתיים, לוגו החברה יופיע בחזית גופיות המשחק של השחקנים הצהובים, ובדיוק כאן מתעוררת הבעיה. לוגו החברה הינו בצבע האדום, ועבור האוהדים הצהובים, הצבע האדום שמזוהה עם היריבות השנואות הפועל תל אביב והפועל ירושלים, לא יתקבל בשקט.

מארגון האוהדים נמסר כי הם "מבינים את הצורך בחסויות ובפרסומות שמכניסות כסף ומעשירות את קופת המועדון ובכך הקבוצה נבנית ומתחזקת, אך אנחנו רוצים את מכבי שלנו נקייה מצבעים שאינם צהוב וכחול".

במכבי הגיבו לסערה כשאמרו, "במשך שנים רבות שעלית אימצה את הקבוצה הלוגו היה אדום ולא הייתה שום בעיה עם זה. עם זאת אנחנו בודקים את האפשרות של החברה לשנות את צבע הלוגו, דבר שתלוי בה ובהסכמתה".