יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר הבריאות המיועד ח"כ יעקב ליצמן נאם היום (ג') בפני ועידת כלכליסט במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

במהלך נאומו התייחס לעתירה שהוגשה נגדו על ידי 'יש עתיד' שהובילה למינויו הצפוי לשר הבריאות. ליצמן העריך שלפיד מתחרט על הגשת העתירה.

"הוא בטח חשב שמועצת גדולי התורה לא יאשרו לי להיות שר. זה ההישג היחיד שלו בפוליטיקה מאז שהקים את מפלגת יש עתיד. לא בכלכלה, לא בביטחון ולא ברווחה. רק שהוסיפו לליצמן כמה שקלים למשכורת. שיבושם לו".

בהמשך סיפר לנוכחים כי בכוונתו להקים בקרת און ליין שבכוחה לעקוב את התפוסה בתי החולים בארץ. "חדרי המיון במערכת הבריאות הם זוועה, ואני אומר את זה כמי שעושה ביקורי פתע. קיבלנו עכשיו הרבה כסף מהאוצר לשדרג את חדרי המיון ויש לנו תכנית ואנחנו אמורים להתחיל את זה ולעשות את זה. מעבר לכל התכניות אני גם עושה ביקורי פתע וראיתי בביקורים האלה שבחדר מיון יש אלקטורניקה שמראה כמה חולים נכנסים, מתי יוצא ומתי נכנס ואיפה הוא נמצא. את זה אני רוצה לחייב בכל בתי החולים ורוצה לחבר את זה ללשכה שלי בירושלים. נעשה משהו און ליין שבאמצעותו אכנס למחשב ואוכל לצלצל למנהל בית החולים ולשאול מדוע חולה מחכה 8 שעות".

בהמשך הבטיח כי "מי שיחכה יותר משבועיים לתור ל-MRI שיתקשר ללשכה שלי ואני אטפל בו", לאחרונה הורה ליצמן לבתי החולים לקצר משמעותית את התורים ל-MRI שלעיתים מתפרשים על פני שבועות ארוכים.

מחר (ד') צפויה הכנסת להצביע על מינויו לשר בממשלה והוא יהפוך רשמית לשר הבריאות.