כנס הנשים הענק בשנה שעברה
כנס הנשים הענק בשנה שעברהצילום: איילת השחר

איילת השחר הכהן, ממארגנות התוועדות הנשים הגדולה לכבוד ח"י אלול שתיערך מחר (רביעי) בהיכל הפיס "ארנה" בירושלים, מספרת לערוץ 7 על ההתרגשות הגדולה לקראת האירוע, בהשתתפות הרב יצחק גינזבורג, הרבנית ימימה מזרחי והזמרות רוחמה בן יוסף ודין דין אביב.

"ברוך ה', זכינו שזו השנה השנייה, שנה שעברה עשיתי את זה לבד עם בעלי וברוך ה' השנה זה בסיוע של עוד נשים חב"דניקיות, דתיות-לאומיות, מההתנחלויות ומהערים", מזכירה הכהן.

לדבריה, העובדה שאשה עומדת מאחורי ההפקה מעניקה לאירוע פן נשי מיוחד. "אנחנו לא מתכוונות למלא את האצטדיון, זו לא המטרה אלא שיש צמא גדול להרבה נשים לחסידות, יותר נשים מגלות את החסידות. המטרה שלנו היא לא למלא את האצטדיון, אבל מצד שני החיבור הזה בין כל כך הרבה נשים הוא עוצמתי, גם בבית המקדש בשלושת הרגלים נעלה כולנו טובים, השנה אנחנו מצפים לאלפי נשים מכל הזרמים והגוונים".

היא מספרת כי מחר הוא יום ההולדת של הבעל שם טוב והאדמו"ר הזקן. "אני מרגישה ממש כמו בהכנות לחתונה, מלא אנשים עוזרים ויש התרגשות מאוד גדולה".

הכהן מוסיפה לספר על הכנס ומסבירה כי "מאוד חשוב לנו לא ליצור כאן משהו כבד מידי אבל כן משהו עמוק. יש הרצאות קצרות עם מיטב המרצות תוך כדי ניגונים של רוחמה בן יוסף ודין דין אביב, זו הופעה הראשונה שהן רק מנגנות ניגונים חסידיים. הניגון נכנס הכי עמוק ונוגע בשורש הנשמה של כל אחד ואחת, כולנו עצורים והמוסיקה כמו חמאה מצליחה להמיס ולחדור לסדקים.

"יש בכנס הזה עומק ותוכן מרוכז שיתן וימלא המון כלים וכוח לשנה החדשה, לעוד שנה נפלאה, שנה של פריחה וכוח", היא מבטיחה.