מעבד חדש של אינטל - פיתוח של צוות ישראלי

אינטל משיקה היום (רביעי) את מעבדי 6th Generation Intel® Core™, שפותחו בהובלת צוות ישראלי.

המעבדים החדשים, הנקראים Skylake, הם המתקדמים והחזקים ביותר שפיתחה החברה בתולדותיה. עיקר הפיתוח של המעבדים בוצע בישראל, במרכז הפיתוח חיפה, שמעסיק אלפי מהנדסים, לצד קבוצות פיתוח נוספות בארה"ב והודו.

הדור השישי של מעבדי אינטל צפוי להגיע למגוון סוגי מחשבים, החל במחשבים זעירים דוגמת Computing Sticks וכלה במחשבי 2 ב-1, מחשבים שולחניים בעלי צג רחב ומחשבים נישאים. המשמעות היא שמחשבים עם אינטל שנמכרים בכל רחבי העולם יכללו את הפיתוח הישראלי.

"זו הצלחה מדהימה למוצר שעבדנו עליו מעל ארבע שנים", התגאתה שלומית וייס, סגנית נשיא באינטל העולמית וראש הצוות שפיתח את המעבדים החדשים. "תוך כדי העבודה קיבלנו דרישה לביצועים גבוהים מאוד, תוך כדי ירידה בצריכת האנרגיה. היו כאלו שלא האמינו שזה אפשרי. בבדיקות ראשונות במעבדה כשיצרנו את המעבדים הראשוניים גם לי היה קשה להאמין שהגענו לתוצאות כל כך מרשימות ביצועים גבוהים עם הספקים מאד נמוכים, אבל עם עובדות אני לא מתוכחת. תהיה למעבדים האלה השפעה על כל תחומי החיים, מחינוך ורפואה ועד למשחקים וסרטים".

מבדיקת אינטל עולה כי יותר מ-600 מיליון מחשבים הנמצאים כיום בשימוש בעולם הם בני חמש שנים או יותר. מחשבים אלה זקוקים לזמן רב כדי "להתעורר", הסוללות שלהם אינן מחזיקות מעמד זמן רב והם לא מסוגלים לנצל את כל החוויות החדשות הזמינות כיום.

הודות למעבדים החדשים, המבוססים על טכנולוגיית הייצור 14 ננומטר של אינטל, מעבדי הדור השישי מספקים יותר מפי שניים ביצועים, מאריכים את חיי הסוללה פי שלושה ומציעים גרפיקה טובה יותר פי 30 למשחקים ווידיאו בהשוואה למחשב בן חמש שנים בממוצע. בנוסף, המחשבים החדשים עם מעבדי הדור השישי של אינטל יהיו דקים וקלים במחצית בהשוואה למחשבים הקיימים, יתעוררו מהר יותר וחיי הסוללה שלהם יספיקו ליום שלם. באינטל מבהירים שגם המחשבים הקטנים ביותר יקבלו את סקיילייק. מדובר במחשבי Compute Stick (בגודל דיסק און קי), שישודרגו עם גרסה שתונע במעבדי הדור השישי (skylake core M).

"מעבדי הדור השישי מהווים את ההתקדמות הניכרת ביותר במחשוב שראינו", אמר קירק סקאוגן, סגן נשיא בכיר באינטל ומנהל כללי של קבוצת מחשבי הקליינט. "הם מאפשרים חוויות מתוחכמות כגון בקרה באמצעות קול, מבטלים את הטרחה הכרוכה בניהול סיסמאות וכן מציעים אבטחה משופרת. השילוב המדהים של מעבדי הדור השישי, מערכת ההפעלה Window 10 ומערכות יפות וחדשות של יצרני המחשבים הופך את התקופה הנוכחית לזמן הטוב ביותר לרכישת מחשב חדש".