פורום דרור - למען ירושלים

חברי פורום דרור בליכוד, שפעלו בעבר במסגרת 'מנהיגות יהודית' התכנסו הערב (רביעי) במרכז חיבה בירושלים להרמת כוסית לכבוד השנה החדשה ודנו במצבה המדיני, הכלכלי והחברתי של בירת ישראל.

בכנס השתתפו חברי הכנסת מיקי זוהר, נאוה בוקר, נורית קורן, חבר מועצת העיר לשעבר עו"ד יאיר גבאי, יו"ר הקרן למורשת הר הבית יהודה גליק וחברי מרכז הליכוד.

משתתפי הכנס האזינו להרצאה מהמזרחן וחוקר מכון בגין-סאדת, ד"ר מרדכי קידר, על המאבק סביב העיר ירושלים.

חבר מועצת העיר לשעבר עו"ד יאיר גבאי אמר לערוץ 7 כי מטרת הכנס היא "לדון בנושאים הקשורים לפיתוחה ושגשוגה של ירושלים. ממשלת ישראל משקיעה בירושלים, אבל לא מספיק. יש צורך לשנות את סדרי העדיפויות, ולהביא לכאן יותר יהודים, שיש ביכולתם לגור כאן. נושא הדיור הוא בעיה כלל ארצית חריפה, במיוחד בירושלים".

"אני מודאג מאוד", אומר גבאי, "משום שהתכנון שנעשה בירושלים לגבי דיור, אינו עולה בקנה אחד עם החלטות הממשלה שעיקרן שמירה על ירושלים כעיר הבירה הציונית של העם היהודי כולו".

גבאי מתייחס למצב הביטחוני בירושלים וטוען כי "יש אזורים בירושלים שאין דין ואין דיין, וצריך לשים לזה קץ. על המשטרה לדאוג לאפשר לקיים חיים שקטים בעיר הבירה של מדינת ישראל".

חבר מרכז הליכוד ואיש הר הבית, יהודה גליק אמר כי "יש כאלה שחושבים שבשנה האחרונה התאפיינה ירושלים כעיר של אלימות - אבל זה לא נכון. מאחורי הקלעים חרדים עוזרים לחילונים וערבים מתנדבים במגן דוד כמו כולם".

"אנחנו בפורום אוהבים את ירושלים וחושבים שהיופי של ירושלים זה המגוון שבה, וזה מה שיצעיד אותה קדימה. זה גם מה שמיוחד בליכוד, שיש בו את כל חלקי החברה הישראלית שרוצים בטובת המדינה, ורוצים את ירושלים מאוחדת, שבה לכולם יש מקום והם יודעים לכבד אחד את השני", סיכם גליק.

אריאל קלנר, יו''ר ''חזון לאומי'' ויו"ר נשיאות צעירי הליכוד, אמר בכנס כי ''מה שימשיך להחזיק אותנו ומה שימשיך לקדם אותנו הוא החלום, אבל לא רק החלום, אלא גם השאיפה והדרך להגשמתו. וזה מה שאנחנו מנסים לעשות בארגון שהקמתי - 'חזון לאומי'.

"אנחנו פועלים בקרב סטודנטים וצעירים. הן במובן של יצירת ובירור החזון. הקמנו את תוכנית 'האקדמיה לציונות'. הרצאות ממיטב המרצים, סיורים וסדנאות – ליצירת תנופה אידיאולוגית", סיפר.

קלנר הדגיש כי ''אנחנו עוסקים גם בדרך בהגשמת החזון. הסטודנטים משתלבים בעשייה איכותית – ניירות עמדה, מחקרים, פעילות הסברה, רק בשבוע שעבר חזרתי מסיור בהונגריה בו עסקנו בבניית שיתוף פעולה עם הקהילה היהודית שם ועם פוליטיקאים מקומיים ועוד ועוד.

"וכך גם בפורום דרור אנחנו ממשיכים בחזון של מנהיגות יהודית לחזק את הצביון היהודי וערכי החרות והמוסר של העם היהודי כאן במדינת ישראל. אנחנו פועלים על פי קביעת חז"ל - קמעה קמעה, צעד אחר צעד לחזון של הנהגה אמונית וערכית למדינת ישראל".

אמיר וייטמן, מראשי פורום דרור ויו"ר התנועה הליברלית בליכוד הוסיף כי ''חייבים להפסיק לחנוק את פיתוחה האורבני של העיר ירושלים משיקולים של פחד מפני האומות. מדיניות שתאפשר בנייה חופשית בכל רחבי ירושלים לכולם, ולא רק לערבים, היא הפתרון לפלונטר הדמוגרפי שירושלים עלולה להיכנס לתוכה ללא 'שינוי דיסקט' עמוק בנושא המרכזי הזה״.