גן ילדים
גן ילדיםצילום: Thinkstock

תושבים דתיים מיסוד המעלה הפגינו אתמול מול משרד החינוך במחאה על החלטת מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ששללה ביום חמישי האחרון את רשיון הלימודים של גן הילדים ובית הספר הדתי ביסוד המעלה.

בין הסיבות לביטול הרישיון ציינה כהן עבירות בנייה המתקיימות לכאורה במבנה הגן ואי קבלת טופס 4 לשם אכלוס המבנה.

התושבים טוענים כי ראש המועצה, "שאינו מסתיר את התנגדותו לציבור הדתי במושבה", מערים קשיים ולא נותן אישור שימוש חורג במבנה וטופס 4 והסיבה האמתית לביטול הרישיון נעוצה בעובדה שמדובר במסגרת חינוך דתית בלב יישוב חילוני.

נעם וולפין תושב יסוד המעלה אומר לערוץ 7 כי יש יחסים מצוינים בין התושבים הדתיים לחילונים, "הגן נתן מענה לציבור הדתי שרובו ככולו ילידי המקום שהם בעלי תשובה. ראש המועצה החדש כתב מכתב בו הוא אומר בבירור כי לדעתו "הגן אינו מתאים לציביון החילוני של המושבה. וזה מפתיע כי אין כאן שום מאבק בין דתיים ללא דתיים, אולי יש כאן משהוא אישי אבל אין שום מאבק ציבורי. ואנחנו מקווים שראש המועצה שהוא אדם טוב וישר יאשר את הגן".

לדבריו, רוב רובם של התושבים מרוצים מהנוכחות של הגן, "אין כאן שום דבר אנטי דתי, יש אפילו בית כנסת ואנשים עושים בר מצוות וארועים. צריך לזכור שמדובר באנשים שנולדו במקום וחזרו בתשובה".

מדובר המועצה המקומית יסוד המעלה, נמסר בתגובה כי "המועצה המקומית יסוד המעלה מגלה רגישות רבה לצורכי האוכלוסייה המגוונת המתגוררת בישוב יסוד המעלה. אי לכך, למגזרים שונים המבקשים ללמוד במסגרות לימוד ייחודיות קיימים פתרונות מערכתיים איכותיים באישור ובתיאום עם משרד החינוך. המועצה המקומית יסוד המעלה פועלת עפ"י חוק ומנהל תקין ובתאום מלא עם משרד החינוך, הוועדה לתכנון ובנייה ורשויות החוק הנוספות העוסקות בנושאים רגישים אלה. טובת הילדים והתלמידים ובטיחותם נמצאת בסדר עדיפות עליון".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מתן רישיון לפתיחה ולקיום של מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים כפוף לעמידה בהוראות חוק פיקוח על בית ספר. ההחלטה לבטל רישיון קיים לגן ילדים וכן שלא להעניק רישיון חדש לחברה לפתיחת וקיום בית ספר ניתנו בהתאם לדין לאור עבירות תכנון ובנייה שהתקיימו במתחם בו פעלו מוסדות החינוך, אי קבלת היתר לשימוש חורג, אי קבלת היתר אכלוס (טופס 4) והיעדר עמידה בתנאי היתר הבנייה, והכל כמופיע בהחלטות המנומקות שנשלחו בכתב. לאחר שהחברה הגישה ערר על ההחלטה בנוגע לבית הספר, העניין נדון בפני ועדת הערר הפועלת מכוח סעיף 14 לחוק הפיקוח, וכעת הצדדים ממתינים להחלטת הוועדה בעניין. לחברה פתוחה הדלת למצות את ההליכים הנדרשים ולפנות לוועדת הערר גם בעניין גן הילדים, בהתאם לקבוע בחוק הפיקוח".