נתניהו במשרד החוץ
נתניהו במשרד החוץצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (חמישי) בהרמת כוסית לקראת ראש השנה במשרד החוץ בירושלים.

נתניהו נפגש עם סגנית השר ציפי חוטובלי, מנכ"ל המשרד דורי גולד ופורום ההנהלה, ולאחר מכן הצטרף להרמת כוסית וברכות עם כלל עובדי משרד החוץ.

נתניהו התקבל במחיאות כפיים על ידי העובדים ואמר "קודם כל שנה טובה, לכל אחת ואחד מכם, למשפחות, לעם ישראל.

"אני רוצה להביע את הערכתי על העבודה החשובה שאתם עושים. אני רוצה שתדעו שאני מאוד מעריך את ההתגייסות שלכם אל מול המטלות הגדולות שלנו בעולם משתנה, בתהפוכות גדולות שמתרחשות באזורנו, גם בעולם בכלל, ובצורך שלנו לפעול בהרבה חזיתות".

ראש הממשלה ציין כי הזדמנויות גדולות נפתחות בפני ישראל מבחינת יחסי החוץ שלה. ''בראש ובראשונה באסיה אבל גם באפריקה וגם באמריקה הלטינית אנחנו רואים פוטנציאל לבריתות חדשות, למערכות יחסים חדשות לאינטרסים גדולים שמתבססים קודם כל על הטכנולוגיה הישראלית והחדשנות הישראלית, שהיא פורצת הרבה מאוד ניסיונות לחרמות בחלקים אחרים של העולם.

"דבר שני, כמובן, צריך להדוף כל הזמן את ההכפשות הנוראות על מדינת היהודים, דבר שיש בכוחנו לעשות, בניגוד לאלפי שנים של ההיסטוריה שלנו שלא יכולנו ולא הייתה בידינו היכולת להדוף את ההכפשות הנוראות על היהודים עצמם".

נתניהו הדגיש כי ''מה שהיה נכון לגבי היהודים עצמם נכון לגבי מדינת היהודים עם הבדל אחד - היום יש לנו מדינה, היום יש לנו צבא והיום יש לנו משרד חוץ, ואנחנו עסוקים ואתם עסוקים הרבה פעמים בהדיפת השקרים ובלימת החרמות והדבר הזה מחייב מאמץ גדול, אינטלקטואלי ונפשי, ואני רוצה לברך אתכם ולהביע את תודתי על ההשתתפות שלכם והחלק החשוב שלכם במאמץ הזה".

ראש הממשלה הדגיש את החשיבות של קיום קשר הדוק עם המדינות המסורתיות, כלשונו, ובראשן ארצות הברית. ''גם מול חילוקי דעות ויש כאלה, אם כי אני חייב להגיד שרוב מוחץ של הציבור האמריקני רואה עין בעין איתנו את הסכנה מאיראן".

"חשוב להגיע לדעת הקהל האמריקאית בעובדה שאיראן היא האויבת של ארה"ב, היא מכריזה על זה באופן גלוי וישראל היא בעלת הברית של ארה"ב, להבנה הזאת יש השלכות חשובות לביטחוננו להמשך", דברי נתניהו.