לא להיות המוציא לפועל של ארגוני השמאל. בית המשפט העליון
לא להיות המוציא לפועל של ארגוני השמאל. בית המשפט העליוןצילום: דוד ועקנין, פלאש 90

ועדי העובדים של הנהלת בתי המשפט ברחבי הארץ הצביעו בצהריים (חמישי) פה אחד על השבתת מערכת המשפט החל מיום א' הקרוב.

כחלק מהשביתה לא יתייצבו לעבודה קלדניות, מזכירות, פקידי עזר, מנהלים, ובעלי תפקידים נוספים הקשורים לניהול השוטף של הדיונים בבתי המשפט. כתוצאה מכך ייתכנו שיבושים רבים ואף ביטולים של דיונים בבתי המשפט.

ההחלטה על השביתה התקבלה לאור מצב של אי-בהירות במשא ומתן בין נציגות העובדים להנהלת מערכת בתי המשפט, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה בעניין הרפורמה במערכת המשפט.

בהסתדרות אומרים כי ''רפורמה זו צפויה להביא לשינוי מהותי באופי העבודה של בתי המשפט תוך הטלת גזירות על העובדים ותוך שינוי מטלותיהם, באופן שאינו תואם למשרות הקיימות במערכת''.

נזכיר כי בחודש יוני אישרה ההסתדרות הכרזה על סכסוך עבודה בקרב עובדי הנהלת בתי המשפט, כאשר העילה המרכזית לסכסוך היא הכוונה לבצע רפורמה כוללת וחד- צדדית במערכת המשפט ודרישת העובדים לקיים משא ומתן בנוגע לרפורמה וסעיפיה, וזאת טרם ביצועה.

יו"ר ועד עובדי בתי המשפט, דני חסון, אמר כי "ההחלטה לצאת לשביתה הגיעה לאחר לבטים רבים ותוך כאב רב. אנו מוכנים להתייעל ולהשתפר, אך לא נהיה מוכנים לקבל צעדים חד-צדדיים שישפיעו על תנאי העסקתנו באופן כזה מרחיק לכת.

''עובדי בתי המשפט כבר הוכיחו בעבר כי הם מוכנים לשאת ולתת. רפורמה שתביא לשינוי אמיתי יש לעשות תוך הידברות והסכמה ולא בכפייה", הדגיש חסון.