הרב שטרן בעצרת
הרב שטרן בעצרתצילום: יח"צ

בכיכר ספרא בירושלים התקיימה הערב (חמישי) עצרת במלאת שלושים לרצח שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בעיר, תחת הכותרת "עיר עוטפת אור - עצרת לקידום הסובלנות".

את העצרת הפיק "הבית הפתוח" בירושלים, שהוא אחד מארגוני קהילת הלהט"ב, בשיתוף עיריית ירושלים.

משתתף מפתיע בעצרת היה רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, אשר עלה על הבמה ונשא דברים בפני משתתפיה.

הרב אמר בפתח דבריו כי יש למעט בחילולי שבת בעיר הקודש ולהימנע מקיום הפגנות לא צנועות במטרה לשמור על קדושתה של ירושלים.

הרב שטרן התייחס לכותרת העצרת ואמר, "במקום 'סובלנות' הייתי אומר מילה שהיא יותר משמעותית ויותר חזקה - חיזוק האהבה".

הרב שטרן ציטט את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך", ציטט את מאמר חז"ל לפיו "זהו כלל גדול בתורה", והסביר, "האהבה הזו היא באמת מיוחדת במינה, היא מצווה גדולה שעליה אנחנו מצווים והיא יסוד חשוב באמונתנו ותורתנו".

בהמשך דבריו ציטט הרב שטרן את אחד מפסוקי פרשת השבוע, "היום הזה נהיית לעם", וציין כי "כולנו אחראים זה לזה וכולנו ערבים זה בזה. כשיש שמחה של מישהו זה שמחה של כולנו, ולהבדיל כשיש צער זה צער אצל כולם".

"מתוך כך צריך להבין שגם אם מישהו עושה משהו שלא נוח, אנחנו צריכים להמשיך לאהוב. גם כשיש משהו כואב, אבא לא מפסיק לאהוב את הילדים שלו כך אנו מרגישים וכך אנחנו צריכים לחיות. בכל עניין ובכל זמן האהבה הגדולה שבינינו צריכה להישאר חזקה", הוסיף הרב שטרן.

שרה קלה-מאיר, מנכ"לית הבית הפתוח, אמרה באירוע "אומרים לי שהרצח של שירה בנקי ז"ל, הוא תוצר של עשבים שוטים בחברה. זו התנערות מאחריות. השתיקה היא המניע החזק ביותר ליצירת חברה אלימה, חברה מדירה חברה שהערכים שלה מתפוררים. הפכנו להיות חברה שותקת, כזו שמאפשרת אמירות ומעשים שאסור לנו להשלים איתם. לכל השותקים, השתיקה שלכם מהדהדת".

"שירה בנקי ז"ל, בגילה הצעיר כל כך, התברכה בראיית עולם טובה משל רבים מאיתנו. היא בחרה לראות את הטוב שבאדם ולבנות ממנו. הלב מזדעק על כך שדווקא בשל כך היא שילמה בחייה. לו רק נלמד ממנה: נרשה לעצמנו, אפילו לכמה רגעים ביום, להניח לדעות קדומות, לפוליטיקה, לפחדים, לאידיאולוגיות ופשוט להיות בני ובנות אדם".