דיפלומטים בכירים מאירופה מצהירים כי מדינות רבות ביבשת שוקלות שלא להשתתף בהצבעה על הצעת ההחלטה שהגישו הפלסטינים – להניף את דגל הרשות מחוץ למבנה הארגון בניו יורק.

כזכור, בכניסה למטה האו"ם, מוצגים דגלי 193 המדינות החברות בארגון, אלא שהפלסטינים נחשבים כמשקיפים, ומעולם לא התקבלו לחברות מלאה באו"ם, ולכן לא הורשו להניף דגל.

הדיפלומטים הבהירו שמדינות רבות אינן מעוניינות לתמוך בהצעה, שכן היא עלולה לפתוח פתח למקרים חריגים בעייתיים, ולכן נשקלת ברצינות אפשרות ההימנעות הקולקטיבית.

הפלסטינים ניסו ומנסים עדיין להשתמש בשמה של הותיקן כמדינה השנייה שראוי להניף את דגלה, למרות שהיא נחשבת משקיפה ולא מדינה.

אלא שכשעלתה האפשרות לשיתוף פעולה בנושא, דווקא הותיקן שהכירה באחרונה בפלסטינים באופן רשמי, התנערו ממנה.

במסר כתוב שהעבירו נציגים מהוותיקן נכתב: "איננו מתכוונים לתת חסות להצעת החלטה מסוג זה, ומבקשים מהארגון לא להתייחס לרישום בשמנו או ניסיון להציג מהלכים מטעמנו על ידי הפלסטינים".

השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור אמר הלילה כי הוא בטוח שיהיה רוב להחלטה כבר השבוע, והיא תיושם בזמן ביקורו של אבו מאזן בעצרת האו"ם בסוף החודש.

בניגוד למועצת הביטחון, בעצרת הכללית יכולים הפלסטינים לגייס רוב, מצד מדינות שנוקטות בגישה אנטי-ישראלית כשיגרה.

השבוע גם פנה שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, למזכ"ל האו"ם ולנשיא העצרת במכתב חריף בו הבהיר כי "הפלסטינים מנסים לרמוס מסורת הקיימת באו"ם עשרות שנים בשביל עוד מחטף פוליטי".

"למרות שהפלסטינים פוגעים במסורת ארוכת שנים, לא התקיים אף לא דיון מסודר אחד בנושא ולא נלקחו בחשבון ההשלכות של ההצעה", הבהיר השגריר.

הוא קרא לראשי הארגון להתנגד ולמנוע את "ההתנהגות התוקפנית הזו במוסדות האו"ם", כלשונו. "לא ייתכן שהמסורות, סדרי העבודה והסמלים שעליהם מושתתת המורשת של הארגון הזה, יהפכו להמלצה ולהלצה. הזילות בסמלי ארגון האומות המאוחדות מסמלת את כניעתו לכוחניות ולפוליטיקה אלימה".