טלפון סלולארי
טלפון סלולאריThinkstock

כבר לפני כארבע שנים התקבל בכנסת חוק שמחייב כל ספקית אינטרנט לספק שירות בסיסי של סינון אתרים באינטרנט, אבל עד כה רובנו לא שמענו על החוק הזה.

מסתבר שחברות הסלולאר אינן ממהרות ליידע את ציבור הלקוחות בחובה הזו מטעמיהן שלהן והאינטרנט הסלולארי נותר פרוץ בכיסיהם של מבוגרים וילדים.

על מנת להתמודד עם התופעה הקימה קבוצת צעירים אתר אינטרנט המבקש לסייע לקהל הרחב בחינם למגן את הסלולארי מפגעי הרשת. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ברק קרוננפלד על המיזם שהקים והתגובות שהוא מקבל.

להערכתו הסיבה שחברות הסלולאר אינן מדווחות ללקוחות על חובתן לאפשר סינון בחינם נובע מרצון להימנע מטיפול נוסף בלקוחות ודרישותיהם. מעבר לכך שישנן חברון המנהלות שירותי סינון משלהן ואלה עולים כסף, כך שהאינטרס של החברות הוא להסתיר את השירות החינמי בו הן מחוייבות ולדווח רק על השירות שלהן. "התוצאה היא שלמעט גולן טלקום שמספקת את השירות בידידות החברות לא מספקות את המידע".

עוד מוסיף קרוננפלד ומציין כי תהליך בקשת הסינון מחייב המתנה בתור והסבר למוקדנית שלא תמיד מודעת לשירות ולמה שנדרש ממנה, ופעמים רבות לאזרח הממוצע אין כוחות וזמן לבצע את המהלך והוא מוותר עליו מראש.

על מנת לסייע הקים קרוננפלד את אתר 'גולשים על בטוח' שבו כל אזרח יכול להשאיר את הפרטים הרלוונטיים לצורך הסינון והאתר מעביר את ההוראה לחברות הסלולאר על פי דרישותיהן ולמעשה מתווך בין הלקוח לחברת הסלולאר, ובחינם.

"הורים חושבים שהם מכוסים אם הם עשו 'רימון' במחשב בבית, אבל במכשיר שבכיס יש את כל הרפש", הוא אומר ומתריע. לדבריו עד כה, מאז הוקם האתר סמוך לפסח האחרון השתמשו בשירות כאלפיים איש ולטעמו מדובר רק בהתחלה.

קרוננפלד מדגיש כי סוגיית הגבלת וסינון אתרים כבר מזמן "לא רק עניין של דוסים", אלא מדובר בבעיה מוכרת בעולם המערבי כולו, "כולם מבינים שזו התמודדות שצריך לתת לה מענה".