יחשוף את העבודה שמאחורי המסכה. אקוניס
יחשוף את העבודה שמאחורי המסכה. אקוניסצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

משבר האמון החריג שפרץ בסוף השבוע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התקשורת אופיר אקוניס, צף ועלה על פני השטח לאחר שאקוניס החליט להחזיר לנתניהו את הסמכויות בנושא רשות השידור.

אולם, הרקע למשבר האמון, כך מתברר, הוא טענת אקוניס לפיה נתניהו אישר באופן ספציפי את התיקונים בחוק רשות השידור, ש"סעיף סתימת הפיות" הוא אחד מהם. 

השיחה בין נתניהו, אקוניס, וח"כ צחי הנגבי שעמד בראש הוועדה המיוחדת להכנת החוק ומשמש כיו"ר הקואליציה אף תועדה במצלמות ערוץ הכנסת, מאחר שהתרחשה במליאה.

בסביבתו של נתניהו טענו מנגד כי אקוניס והנגבי לא העמידו אותו על מלוא משמעותו של הסעיף, ועל כן כאשר הבין במה מדובר החליט לבטל אותו.

נזכיר כי במכתב ששלח אקוניס לנתניהו נכתב, "בשום שלב לא הייתה כוונת הסעיף לאסור הבעת דעה בתכניות. כל מטרתו הייתה לחדד את כללי האתיקה בשידורי החדשות. אין ולא הייתה במטרת חוק השידור הציבורי הישראלי לסגור פיות. ההיפך הוא הנכון: מטרתו היא לפתוח פיות".

עם סיום חקיקת התיקונים המבטיחים את הקמת הגוף החדש ומימוש הבטחתו לביטול אגרת הטלוויזיה, ובחוסר הגיבוי המתבקש, אני מחזיר לך את הסמכויות והאחריות שהטלת עליי בענייני רשות השידור והרשות השנייה, ומאחל לך הצלחה בהמשך העיסוק בעניינים אלה בתפקידך כשר התקשורת".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה "כל מקורבי נתניהו בליכוד מונו לתפקידים בכירים בממשלה ובקואליציה. ראש הממשלה אינו צריך לדבוק בעמדות שגויות רק מפני שהובעו על ידי מקורביו".