מהגרים בתחנת הרכבת בבודפשט, הונגריה
מהגרים בתחנת הרכבת בבודפשט, הונגריהצילום: רויטרס

בניתוח התמורות הדמוגרפיות והפוליטיות של המתרחש באירופה קובע ההיסטוריון והמשפטן הד"ר גיא בכור, עורך אתר 'ג'י פלאנט', כי שוב, ישראל יכולה להתבונן ולראות כיצד תמורות סביבה מתרחשות לטובתה, ולה עצמה נותר רק לא להתערב ולדאוג שלא להיפגע.

"אני כותב על כך כבר מ-2006. אז זה נתפס כתהליך שולי. לא הבינו שיש כאן תהליך ציווילזציוני. זה החל "בזכות" ממשל אובמה קרו לתהליך הזה האביב הערבי, תהליך שהחריב את מדינות ערב, ומי שלא קרס עוד יקרוס כי התהליך יימשך. התהליך השני החל מ-2014, עם הולדת המדינה האסלאמית, דאע"ש, שמשתלטת על הואקום שיצר האביב הערבי. התהליך השני שעכשיו מתחיל הוא שעשרות מיליונים של מוסלמים שמצאו את המדינות שלהם מתאיידות נודדים לאירופה. אין להם לאן ללכת".

לדברי ד"ר בכור "זה תהליך שרק מתחיל. פעם דיברנו על אבולוציה של תהליכים דמוגרפיים, כלומר ילודה וכו', עכשיו זה רבולוציה, מהפכה. גרמניה לבדה תקלוט השנה כמיליון מוסלמים ובהמשך חמישה מיליון. הם לא מכירים את המזרח התיכון. כעת היא עושה זאת מרצונה אבל היא לא מבינה את התופעה. הם השלו את עצמם שהתופעה הסתיימה, אבל מה שקרה הוא מעין 'נס כד השמן', הכניסו עשרות אלפים מהונגריה לגרמניה והנה הפלא ופלא המספרים רק גברו שם. הזרם הולך ומתעצם. השמועה עברה ורטט חשמל עבר באפריקה אל עשרות מיליונים. אני מעריך שכעת כשמונה מיליון צועדים לעבר אירופה".

בכור מציין כי התנהלות המדינות האירופיות משתנה ממדינה למדינה. ישנן שאינן מעוניינות לקלוט כלל וישנן שקולטות אך לא בכמויות גדולות וישנו כמו גרמניה הסבורות שעם ההמונים שמגיעים אליהן ניתן יהיה  לפתור בעיה דמוגראפית של ילודה שלילית. "הן טועות כי הניסיון מלמד שחמישים אחוזים מהגברים המהגרים מהסוג הזה לא עובדים".

לטעמו על המדינות הללו לקחת בחשבון את השינויים הדמוגרפים הנוצרים בעקבות החלטה שכזו. לדבריו בעוד מרקל רוצה לפתור בעיה מקומית היא יוצרת בעיה ארוכת טווח שתישאר לדורות. "רואים את הימין עולה בכל מדינות אירופה. נורבגיה הפכה לפרו ישראלית כי יש שם ממשלת ימין, כך בבריטניה, דנמרק ועוד. זה יכניס את אירופה לזעזועים אדירים. אני רואה בדמיוני מכוניות תופת. הם מאמינים שהם מגיעים למולדת המוזהבת, ששערי השמים יפתחו והם יהיו מיליונרים, אבל זה לא הולך להיות כך. מצפה להם ימין אלים וכועס שרואה את שרידי הזהות שלו נגמרים. הם לא ישתקו. נוסיף לכך את השמאל הארסי שרוצה לפתוח כמה שיותר ובנוסף לזה יש את דאע"ש שאנשים ממנו מגיעים לאירופה".

"אלו אנשים שמגיעים מתרבות של מגיע לי. ראינו באי לסבוב אלפים משתוללים, מרביצים שוברים מכל הבא ליד וזורקים אבנים על ניידות משטרה כי המעבורת לא הגיע לזמן. תופעות המזרח התיכון עוברות לאירופה".

"האיחוד האירופי חשב שהעניין הישראלי יפתור את הבעיות של המזרח התיכון, אבל כמה שוליים אנחנו כשהעניין עובר אל אירופה. מי שרצה מדינה פלשתינית במזרח התיכון יקבל אותה אצלו בבית, באירופה. כעת ניתן לראות שמקימים מסגדים סונים ומסגדים שיעים, כלומר מעבירים סכסוך בן 1300 שנים ליבשת שלא מבינה בזה כלום".

מוסיף ד"ר בכור ומסביר את הפלונטר בו נמצאת היבשת האירופית: "אירופה, לאחר מלחמת העולם השנייה, נשבעה מסיבותיה למגילת זכויות האדם. היא הזניחה את כל השאר. כעת, אם היא תסגור את הגבולות היא תבגוד בערכים שהיא אמצה לעצמה, ואם לא תעשה זאת היא תיכחד. מה תעשה עם עשרות מיליוני אזרחים עויינים וממורמרים. אין שום סיכוי לצאת מהפלונטר הזה. זו דילמה קיומית שתלך ותחריף מיום ליום".

עוד הוא ממשיך ואומר: "אירופה מממנת עמותות למען פליטים, כדי שנוצף. העמותות הללו הופכות את ישראל לתקדים, כי כל מה שהן אומרות על ישראל הופך כחרב מתהפכת על אירופה שנמצאת במצב שהיא מממנת את כיליונה, את הטענות שיופנו כלפיה. ארגון זכויות אדם ערבי מאיים לפנות להאג - איך זה שרוב המדינות האירופיות לא קולטות מהגרים ולכן הן אשמות בפשעי מלחמה, כלומר כל מה שנולד כאן נודד לאירופה".

"אנחנו נרוויח מזה, כי גם לכאן מגיעים פליטים, יהודים. מאירופה, אוקראינה ורוסיה. אנחנו נקלוט כאן חצי מיליון יהודים והלא יהודים ימשיכו לנדוד. יש גל נדידה בתוך האיחוד האירופי ולכיוון צפון אמריקה. אנחנו בעיצומו של תהליך נדידת עמים, ופעם סיפרו לעולם שאנחנו הבעיה, ולא יאומן אבל חלק מהישראלים האמינו בזה".

לסיום דבריו ציין ד"ר בכור כי גרמניה כופה על מדינות האיחוד האירופי לקלוט מהגרים למרות שכמעט כולם מתנגדים והדבר יכול לגרום להתפרקות האיחוד האירופי, התפרקות הנוספת על ההגירה המוסלמית. במציאות שכזו "ישראל הקטנה מסתכלת על השינויים הציוויליזציוניים ואני אומר לא להתערב גם בכך כמו שאנחנו לא מתערבים בסוריה ובעיראק. אנחנו מסתכלים ומשתדלים שלא להיפגע".