עודד רביבי
עודד רביביעפר

עו"ד עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, התייחס הערב (חמישי) להחלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון.

"האיחוד האירופי שוב הוכיח שאין הוא מבין את דו הקיום בשטחי יהודה ושומרון. חבל שנציגיו הטורחים לבקר חדשות לבקרים בצד הפלסטיני לא טורחים לבקר בהתיישבות היהודית".

עוד הוסיף רביבי כי לו היו מבקרים נציגי האיחוד בהתיישבות היו מגלים כי ישנם עשרות אלפי עובדים פלסטינים במפעלים יהודים שם הם זוכים למשכורת נאה והטבות סוציאליות מלאות.

"סימון המוצרים לו יעבור לשלב המעשי יגרום לפיטוריהם של אותם עובדים בשלב הראשון ויביא לגל פליטות פלסטינית ליבשת אירופה בשלב השני". לסיכום אמר ראש מועצת אפרת כי "טוב יעשו באיחוד האירופי לו ילמדו את הנושא לעומק ויגיעו למסקנות המתבקשות והן חיזוק הכלכלה הפלסטינית והישראלית ולא החלשתן".

הפרלמנט של האיחוד האירופי אישר הערב (חמישי) ברוב של 525 מול 70 מתנגדים הצעת החלטה המביעה תמיכה בסימון מוצרים מההתנחלויות וקוראת להחילה על כל שטחי אירופה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הדבר הזה הוא לא מוצדק, הוא פשוט עיוות הצדק ועיוות ההיגיון, ואני חושב שהוא גם פוגע בשלום, הוא לא מקדם אותו.

"שורש הסכסוך איננו השטחים ושורש הסכסוך איננו ההתנחלויות", הדגיש ראש הממשלה. ''יש לנו כבר זיכרון היסטורי מה קרה כשבאירופה סימנו מוצרים של יהודים".

משרד החוץ הישראלי מתח ביקורת חריפה על ההחלטה, "מדינת ישראל רואה בחומרה את החלטת הפרלמנט ובמיוחד את הקריאה לסימון מוצרים. מהלך הסימון הוא מהלך מפלה, עם ריח חריף של חרם. תחת מסווה של מהלך טכני מדובר בניסיון לכפות פתרון מדיני תחת עידוד הפלסטינים לחזרה למשא ומתן".