אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

דרעי ביקש? אז ביקש. הביתנים הלאומיים של מכון היצוא שהוצבו בתערוכת IBC המתקיימת בימים אלה באמסטרדם פעלו גם במהלך השבת והחג.

זאת, למרות הוראתו המפורשת של שר הכלכלה אריה דרעי שדרש לסגור את הביתנים במהלך החג.

על פי הדיווח ב'דה מרקר', הפעילות בביתן הישראלי של מכון הייצוא התקיימה כמתוכנן ואף הפגישות התקיימו כרגיל. מנגד, עובדי משרד הכלכלה לא עבדו ולא סייעו לגיבוש הפגישות.

בשבוע שעבר דרש דרעי לסגור את הביתנים הלאומיים של מכון היצוא ומשרד הכלכלה בתערוכות המתקיימות בשבתות וחגים. דרעי אמר אז כי "אני גאה בכך שמנעתי חילול שבת וחילול ראש השנה בביתן ישראל באמסטרדם, שפועל במימון ממשלת ישראל".

אולם מתברר כי המשקיעים והמנהלים בחברות המשתתפות באירוע החליטו שלא להישמע להוראתו. "הביטוי חיה ותן לחיות חייב להיות נר לרגלנו ובוודאי שלא יתכן ששר כזה או אחר יחבל ויהרוס את המאמצים של חברות ההייטק שגם ככה בתחרות עצומה מול חברות ענק גלובליות", כתב טל ברנח, מנהל קרן דיסרפטיב בעמוד הפייסבוק האישי שלו.

עוד הוסיף כי "חברה שהשקעתי בה תכננה ביתן במשך חודשים והשקיעה הרבה כסף בתערוכה הזאת. התערוכה באמסטרדם, לא בבני ברק. התאריכים פורסמו לפני שנה. מתוך חמישה ימי תערוכה החליט השר הנכבד אריה מכלוף דרעי לסגור את הביתן ל-3 ימים (שבת וחג).

"עזבו את העלויות, עזבו את הכעס של היזמים... מה אנחנו משדרים ללקוחות מכל העולם שיבואו ויראו ביתן סגור? מה יהיה עם החושך הזה?".