ייפגשו? חרדים בירושלים. אילוסטרציה
ייפגשו? חרדים בירושלים. אילוסטרציהצילום: מרסלו סוס. פלאש 90

הקיצונים שוב מכים: קמפיין חדש מבית הקיצונים שמטרתו 'להחזיר בתשובה' את החיילים החרדים, רואה אור בימים אלה.

תחת הכותרת 'מחזירים את החרדקי"ם האומללים', קורא הקמפיין לבני הציבור החרדי, לנסות ו"להחזיר בתשובה" את החרדים שהתגייסו ל'נח"ל' 'שח"ר' והמסלולים החרדיים בצה"ל, ולגרום להם לעזוב את השירות, "לטובתם ולטובת משפחתם", כלשונם.

באופן אירוני, יוצרי הקמפיין עושים שימוש במוטיבים של 'אהבת חינם'. "לפי התורה ומסורת היהדות, הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, 'עשרת ימי תשובה', הם מחד גיסא ימים שבהם קל יותר לחזור בתשובה, ומאידך גיסא ימים שבהם מחפשים אחר זכויות ומעשים טובים, ובפרט אהבת חינם ו'בין אדם לחבירו'", אמרו.

"לכן, אין מתאים מימים אלו, להטות את ליבנו לאחינו המסכנים, החרדים שנפלו בפח שנקרא 'המסלולים החרדיים בצה"ל'. בכך, עברו החרדים המסכנים על פסקם של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות שאסרו כל שירות בצה"ל גם למי שאינו במסגרת לימודים וגם לצרכי פרנסה. אך מלבד זאת, במסגרת השירות הצבאי, נכשלים החרדקי"ם המסכנים בכל העבירות שבתורה, כאשר כידוע הנסיונות הרוחניים בצבא אינם מאפשרים כמעט ברירה אחרת מלבד לחטוא רח"ל.

והם כמובן 'דואגים' לפן החברתי של החייל החרדי. "בנוסף, סובלים החרדקי"ם גם מבידוד חברתי טוטאלי בציבור החרדי, כך שניתן לומר שאין להם לא עולם הזה ולא עולם הבא. ולכן מי ששונא את החרד"ק יאמר לו 'אין כמוך, תמשיך כך', ומי שאוהב אותו – ינסה לקרב אותו ולהחזיר אותו בתשובה, לטובתו בעולם הזה ובעולם הבא".