'פתיחת ההיכל'
'פתיחת ההיכל'אנסמבל 'אל ההרים' עם הרב תמיר גרנות

שם, לצד הרב תמיר גרנות שהנחה את המופע, ביצע האנסמבל שירים מתוך תפילות הימים הנוראים כשהלחנים נעים בין חב"ד ומודז'יץ, דרך קרליבך ועד צבי זלבסקי, אביו של נתנאל שהקים את ההרכב. כל זה קובץ לדיסק 'פתיחת ההיכל - שער לימים נוראים', למי שטרם נכנס לאווירה.

*****

העולם לא שייך רק לצעירים, ומי שרוצה הוכחה לכך שיבקר בפסטיבל 'קול הדורות' בקטמונים. שם יוקמו מתחמי סוכות מיוחדים שיציעו למבקרים סדנאות סריגה ואמנות קהילתית, משחקי ילדות נשכחים, שוק קח תן, טורניר שש בש, פעילות שיפוץ רהיטים ישנים, תערוכות צילומים ועוד. יום חמישי בחול המועד, החל מ‑16:00. פרטים נוספים בפייסבוק של 'קול הדורות'.

*****

במסגרת הביאנלה לאמנות יהודית עכשווית, מציג מוזאון ארצות המקרא את עבודותיו של מעצב היודאיקה הבינלאומי משה צברי. התערוכה, שמסכמת שישה עשורים של יצירה, כוללת פריטים מאוספים שונים. עבודותיו מבקשות להמחיש את הנשמה שבחפץ, לצד עיצוב מודרני ושימושי. במהלך חול המועד הכניסה לילדים תהיה חינמית ויתקיימו פעילויות מיוחדות.

*****

תיירות בנימין מזמינה את הציבור הרחב לבוא ולבלות במרחביה בחול המועד סוכות. במקום שבו הילכו גיבורי התנ"ך ייערכו סיורים חינמיים לאתרים ארכיאולוגיים ולמעיינות, יתקיים מסע באוטובוס תנ"כי אל כפר עברי קדום ושרידים מימי בית שני, התנסות במלאכות קדומות בשילה, טיולי ריינג'רים וטומקארים, סיורים ביקבים, סדנאות לילדים ועוד. פרטים באתר העמותה. 

*****

לצערנו, לא בטוח שמעמד 'הקהל' יהיה השנה, אבל זה לא מנע מהממשלה להכריז על השנה כ'שנת הקהל' בסימן אחדות. במסגרתה מזמינים אתכם לחגוג בחול המועד סוכות ברובע היהודי במפגש עם עולי הרגל ובעלי מלאכות קדומות, לבנות את הכותל בעזרת אבני ספוג ענקיות, לחפש את המטמון ולצאת למסע בזמן. פרטים נוספים בתיירות הרובע.

[email protected]