"סוג של הגשמת חלום"

מסע סליחות ייחודי לתלמידי מכון הגיור "עמי אולפני גיור" מבית "אור עציון" בראשות הרב חיים דרוקמן התקיים אמש (חמישי) בסמטאות העיר העתיקה בירושלים.

האירוע נערך בהשתתפות ראש "עמי" הרב חיים דרוקמן, ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ, מנכ"ל אור עציון נפתלי קנדלר ומנהל "עמי" כרמי רונן.

הסיור החל בהר הזיתים דרך יד אבשלום ועיר דוד ובמסגרתו נהנו המתגיירים מהסברים אודות האתרים השנים. לקראת סוף הסיור התקבצו 500 המתגיירים במתחם עיר דוד ונהנו ממופע מרגש של הזמר והיוצר גולן אזולאי, ולאחר מכן חתמו את הערב באמירת סליחות משותפת בכותל המערבי.

"זה סוג של הגשמת חלום", סיפר אלכס מאשדוד העובר בימים אלה את תהליך הגיור יחד עם זוגתו רווית. "קשה לתאר את ההתחברות למקום מבחינה רוחנית. פעמים רבות בחיי הייתי בכותל אבל אף פעם לא בתחושה כל כך מעצימה וחזקה, כשאני בעיצומו של תהליך הגיור. פשוט הרגשה מופלאה שלא ניתן לתאר".

הרב דרוקמן שנראה נרגש מאוד ברך את המתגיירים וציין כי "אנחנו נמצאים בין ראש השנה ליום הכיפורים ואין כמו ראש השנה כדי להכיר את עם ישראל. זהו יום הדין בו עומד עם ישראל ומתפלל. מהן התפילות ביום זה? מה מבקש העם? בגלות רוסיה עוד קודם הקומוניזם חטפו ילדים יהודים ולקחו אותם למחנה צבאי כדי לגדלם כחיילים בצבא הרוסי. הילדים הללו השתדלו לשמור על יהדותם למרות שלא ידעו כלום. אחד מאותם חיילים הגיע לבית הכנסת בראש השנה ואמר : 'ריבונו של עולם, איזה ערך יש לחיי בצבא של ניקולאי?

אני לא מבקש חיים או פרנסה, אלא רק בקשה אחת - יתגדל ויתקדש שמיה רבה'. אני מבקש שיהיה קידוש השם בעולם. התפילה כולה מאופיינת בתפילתו של החייל הזה. הבקשות הפרטיות הן מעטות ועם ישראל מבקש שיהיה טוב ואמת בעולם. כשאני רואה אתכם כאן - ציבור גדול שמצטרף לעם ישראל ורוצה שיהיה טוב בעולם - זה מרנין את הלב בתחילת השנה החדשה. אני מברך אתכם, שכל אחד מכם ישתדל לתרום משהו לשאיפה הגדולה של עם ישראל שהעולם כולו יהיה טוב. ככל שאנחנו נחיה כיהודים, כך נקדם את האנושות כולה. תהיו ברוכים ועם ישראל שמח בהצטרפותכם אליו".

ראש אגף הגיור הרב פרץ ציין כי "כשהתפללתי איתכם ערבית, הרגשתי כמו אברהם אבינו ותלמידיו. אין ביד האדם שום דבר, רק בידי הקב"ה. תלמידו של הבעל שם טוב עלה לבית עולמו, בכו ילדיו ולאחר שנה נשכח מהלב, אבל הבן הקטן לא הפסיק לבכות. שאלוהו הילדים האחרים: 'אתה חושב שאנחנו אוהבים אותו פחות?' אמר הבן: 'אבא עומד לדין בפני בורא עולם ולכן אני מפחד'. גם אנו ניצבים היום לפני יום הכיפורים, וחש אני כי התפילות שלכם יוצאות מן הלב ויסייעו לעם ישראל. אני מברך אתכם על החלטתכם האמיצה ושהקב"ה ישמור אתכם מכל צרה וצוקה".

מנהל "עמי" כרמי רונן ברך בראשית דבריו את אגף הגיור בראשות הרב פרץ "אני מודה לרב פרץ על התמיכה לאורך השנה ומודה מקרב לב לאנשי האגף על תמיכתם לאורך כל התהליך שמצריך שילוב ידיים של כלל הגורמים העוסקים במלאכת הקודדש".

בנוסף ציין רונן כי "משימתנו הינה לסייע לכם החולמים להגשים את חלומכם ולהפוך ליהודים על פי כל עיקרון הלכתי. התהליך משמעותי ועבור רבים מכם הוא החל לאחר לבטים רבים. אני מברך אתכם על החלטתכם האמיצה ומאחל לכם שכבר במהלך השנה הקרובה תצטרפו אל חיק העם היהודי ואל אלפי המתגיירים שכבר עברו את התהליך במסגרת עמי".