שקית רב פעמית
שקית רב פעמיתצילום: פנימה


אני לא יודעת איך אצלכם, אבל אצלנו בבית ההתעסקות בכריכים לבית הספר היא רבה וגוזלת ממני המון מחשבה. איך לעשות אותם טעימים ומזמינים? איך לשלב טעמים, צבע וצורה כדי שיהיה משובב עין וגם מזין וטעים? מי אוהב מה, ובעיקר - 
מי לא אוהב מה.

כשבני הבכור הלך לראשונה לגן, הוא נראה לי כל כך קטן ושברירי, וממש שברתי את הראש מה לעשות עם שקיות הכריכים. הוא עדיין לא היה מיומן בפתיחת קשרים, וחששתי שבשל כך הוא לא יאכל את הכריך. כידוע, במוחה הקודח של אימא עולים הרעיונות הכי יצירתיים: המצאתי שקית רב פעמית שנסגרת בעזרת סקוץ' (וֶלְקְרוֹ, או בשמו העברי צמדן דו-צדדי), וכך הילדים יכולים לפתוח אותה בקלות. 

יתרון נוסף ורציני ביותר הוא השמירה על הסביבה והחיסכון הכלכלי - באותה שנה לא נזקקנו כלל לקניית שקיות לכריכים, לשמחת כולם. השקית הפכה ללהיט בגן, ואימהות רבות ביקשו שאכין גם לילדיהן שקית כזו, כך שפתחנו באופנה ירוקה. 
השקית מתנקה בקלות רבה בעזרת ספוג הכלים, וניתנת גם לכביסה במכונה. ההכנה פשוטה מאוד, והתוצאה תשדרג כל תיק אוכל. 


החומרים הדרושים:
  ריבוע שעוונית חלקה בגודל 30x30 ס"מ
סקוץ' דו-צדדי אם רוצים להוסיף מבחוץ בד או ניילון מדוגם כפי שעשיתי, גוזרים את הבד או הניילון הרצוי באותו הגודל. בשקית הנראית בתמונה השתמשתי בשקית ניילון עבה בעלת הדפס מעניין.

כיצד להכין?

אם יש שתי שכבות, תופרים אותן זו לזו בתפר פשוט.
מעמידים את הריבוע באלכסון ומקפלים את הפינה התחתונה כלפי פנים, כך ש‑15 ס"מ יהיו מקופלים והחלק העליון יישאר פתוח. תופרים בשני הצדדים במרחק של כ‑14 ס"מ בין תפר לתפר, כדי ליצור כיס להכנסת הכריך.

תופרים ארבעה סקוצ'ים - שלושה בפינות ואחד במרכז המעטפה שנוצרה, כדי ליצור סגירה טובה. להכנה פשוטה יותר ניתן לוותר על הכיס, ופשוט לתפור סקוצ'ים לארבע הפינות. אולם כך הכריך נשאר פחות טרי, והשקית תהיה פחות שימושית לילדים קטנים.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי