אלי ישי
אלי ישיצילום: חזקי עזרא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במוצאי השבת האחרונה עם יו"ר ש"ס לשעבר, אלי ישי, על רקע הדיווחים אודות כוונת נתניהו להרכיב רשימה אחת לקראת הבחירות הבאות לכנסת, שתורכב מכל מפלגות הימין והמרכז.

ב"ג'רוזלם פוסט" דווח כי ישי שניסה להתמודד בבחירות האחרונות באמצעות רשימת "יחד", נצפה עוזב את מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים בשעת 21:50, על ידי שכניו של נתניהו.

לפני כשבועיים, נזכיר, דווח בעיתון "הארץ" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להקים גוש ימין-מרכז ממפלגות המחנה הלאומי ו"כולנו", שירוץ ברשימה אחת בבחירות לכנסת הבאה.

בשבועות האחרונים מעלה נתניהו בשיחות עם ראשי מפלגות הקואליציה, את התסריט המכונה "המפלגה הרפובליקנית" ומסביר לשותפיו כי "רק כך אפשר יהיה לשלוט. כמו באמריקה: שתי מפלגות, שני גושים, ימין ושמאל".

סביר להניח שנתניהו יצליח בקלות יחסית להרכיב רשימה אחת עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, אך הוא היה רוצה לראות ברשימה הגדולה גם את אנשי סיעת "כולנו" של משה כחלון. "הציבור רוצה לראות אותנו יחד", הוא אומר לכחלון תדיר, "ביחד אנחנו 40 מנדטים בקלות, נוסיף עוד מפלגה או שתיים, והסיפור נגמר".

על פי הדיווח על העיתונאי יוסי ורטר, ראש הממשלה לא היה רוצה בגוש המאוחד את אנשי "תקומה" ורואה בהם גורם לא אלקטורלי שמבריח מנדטים. גם את "ישראל ביתנו" נתניהו לא ממהר לצרף, בשל העובדה שיש לה עדיין שורשים בציבור הרוסי.